Nápady

Označeno štítky: 

Aktuálně je na stránce zobrazeno 13 příspěvků - 1. až 13. (celkem z 13)
  • Autor
    Příspěvky
  • #4160
    roman4259
    Účastník

    Do Bahn 3.89 bych přidal zvuky elektricky motorovych a praních vlaku aut a podobne.

    Dale bych přidal do bahn

    Typ Vlaku:

    Le Leoexpres

    RJ Railjet

    EN EuroNight

    EX Expres

    + Hlašení ve stanicíh

    a nějak ten program na
    <h3 class=“r“>Pragotron např klikne na určitém míste a vyjede mu dialog</h3>
    Cílová stanice směr jízdy  Druh vlaku pravidelny odjezd zpoždeni  kolej a nastupiste že by šlo zapisovat …. a pamatovalo by si to po uložení 🙂

     

    • Téma bylo upraveno před 9 roky a 9 měsíci uživatelem Avatar photoZemi.
    #4161
    roman4259
    Účastník

    + asi aji Multiplayer aby šlo hrát s hráčema 🙂 jezdit atd

    #4245
    Avatar photoPan Nikdo 0.
    Moderátor

    OK, zůstaňme zase v mezích realizovatelných změn. Multiplayer je sice fajn, ale je to blbost. Ne, sorry, nebudu tam ani psát IMHO, je to prostě blbost. BAHN o tomhle není.
    Nicméně, jako ne zrovna náročné změny na implementaci, co by hodně vylepšily zážitek, je například brzdění před zastávkami. Mimo to by bylo fajn opravit ty otazníky, co se zobrazují jako zástupný symbol na některých prvcích, jako například rychlostnících, ve verzi 4.00β4. Tohle je docela dost znepříjemňující. A když už jsem u těch rychlostníků, bylo by fajn, aby vlak změnil rychlost před najetím na rychlostník samotný tak, aby v bodě rychlostníku jel požadovanou rychlostí. Tohle by velmi ulehčilo práci. Samozřejmě, tahle možnost by byla volitelná a nejspíš k dispozici jen pro čelo vlaku, protože při reagování na konec to moc smysl nemá.
    Stále doufám, že to někdo přednese autorovi. Vezměte si za to klidně i zásluhy, mně to je jedno, jde mi jen o to, aby tam tyhle změny již byly.
    Jako další bych měl například tohle:
    0: Výpis zastávek. Každá zastávka by měla jméno (případně i nějaké označení, zkrátka stejný systém, jako mají nově konečné (destinace)). Jak by vlak jel, tak by mimo linky a kurzu byl napsán cíl a pod ním následující zastávka. Bylo by to docela cool, ale trochu náročnější na implementaci (křížení, body změny paramentrů a podobné srandičky by to docela ztížily).
    1: CO mne trápí z hlediska toho, jak to vychází na čísla je to, že nemůžu dát 0. kurz. Ten jednotkový posun mi dělá bordel v systému. Dekády nekončí přesně, ale o 1 posunuté. A já vím, že jsem asi jediný člověk na světě, co čísluje od 0., ale to nevadí. Bylo by fajn, kdyby BAHN měl tuhle možnost volitelně. Ostatním to nic neudělá, v základu to bude vypnuté, magoři jako já, kterým doopravdy velmi silně záleží na tom, jak mají kurzové rozsahy, by mohli být spokojení. Není to zas tak náročné na implementaci, jako zástupný symbol pro výběr všech kurzů by byla -1. Žádný problém.
    2: Vektorový návrh sítě. Tohle implemetovat, tak by tu byl BAHN verze 5. Šlo by v podstatě o to, že bych si načmáral základní čáry, vyznačil bych zastávky, křížení apod, a BAHN by mi to pak postavil sám. Všechny prvky by tam dal prostě sám. Je to něco, co jsem již popisoval na minulém fóru, poměrně zdlouhavě. Je to jen návrh pro autora, nic víc. Chápu, že tohle udělat, by byl docela masakr.
    3: Ve verzi 4 nejsou všechny křížící prvky. To je docela otrava. Docela jí to shazuje. Ano, vím, že vzhledem k tomu, že tam je 16 směrů, těchdle bude trochu víc. O hodně. Nicméně. Mám nápad jak z toho pryč. Dynamické skládání prvků. V základu uživatel nebude mít žádné křížení na výběr (nebo možná jen základní?). Jakmile nějaké bude chtít udělat, tak prostě vezme jeden prvek a dá ho přes nějaký další. V ovládání by bylo zakliknutelné něco jako že se teda budou vytvářet křížení. Bylo by to pak daleko jednodušší, protože najít ve verzi 4 vhodný prvek, je docela o nervy (ne, chce to hlavně čas, dokud člověk nepřijde na to, co a jak).
    4: Bylo by fajn, kdyby BAHN uměl dát jako obrázek na pozadí něco jiného, než BMP. Jasně, ten formát je hrozně jednoduchej, já vím. Jenže pokud máte obrázek, co má 10k Px na 10k Px (kde k je mimořádně 1000 😀 ), protože chcete postavit něco většího (tzn. můj případ), tak je tahle velikost již citelná a práce není tak svižná (no, ono jde spíš jen o tu velikost).
    5: Vím, že BAHN není o líbivé grafice nebo tak (a díky bohu za to, jinak bych u svých vozidel strávil věčnost (což stejně strávím, protože nakreslit kompletně 200 není zrovna hned)), ale i v současném stavu tu je prostor pro zlepšení. Jde mi o to, že pokud se vlak pohybuje (opět mluvím v kontextu verze 4) těch „22,5°“ ± ke směru ↓ nebo ↑ tak tam je už grafika na bok. Jenže to vozidlo jede v podstatě ↓ nebo ↑. Tzn. měl by jít vidět jak bok, tak i střecha (většinově). A vůbec by bylo fajn tu grafiku takhle kombinovat na více pohledech. A než to někdo řekne, tak vím, nebude to jednoduché, je možné, ž to bude způsobovat nějaké nesrovnalosti v zobrazení vozidla, ale to jsou problémy, co se dají vyřešit.

    Tolik k mým návrhům. Teď jen doufám, že to tu někdo čte.

    • Odpověď byla upravena před 9 roky a 9 měsíci uživatelem Avatar photoPan Nikdo 0..
    #4248
    Avatar photoT_m
    Účastník

    Neboj, čtu to, ale nic s tím neudělám. Tak dobře německy neumím, ale ohledně kreslení sítí existují i další prográmky, kdy třeba obkresluješ OSM mapy, které se pak převádí do Bahnu.

    #4250
    Michal90
    Správce

    Pan Nikdo: S brzděním do zastávek a před rychlostníkama rozhodně souhlasím, myslím, že je to věc která trápí víc lidí. Jen bych dodal, že to reagování rychlostníků na konec vlaku blbost není – přece, když je změna rychlosti na vyšší, tak vlak může začít zrychlovat až tehdy, kdy je celý vlak v tom „rychlejším úseku“ – tedy na reaguje konec vlaku.
    Jinak německy taky neumím.

    #4262
    Avatar photoPan Nikdo 0.
    Moderátor

    T_m: Asi úplně nechápu, jak to myslíš. Osobně novou síť vytvářím tak, že si pomocí jednoho programu stáhnu z map.cz obrovskou část v dobrém přiblížení, pak si udělám základní mapu jednotlivých trakcí v Corelu, vektorově, exportuju do bitmapy (kde si nastavím DPI, které zároveň bude sloužit i jako měřítko, tak trochu), kterou pak použiju jako podklad stavby sítě (popis v rychlosti). Pointa je v tom, že potřebuju detailní mapy. VELMI detailní. A zároveň potřebuju obrovskou oblast. Pokud by existoval nějaký program, který bych mohl použít podobným způsobem, budiž. Ale pointa toho, co jsem navrhoval byla v tom, aby odpadlo stavění dílek po dílku v BAHNu. Ta funkce, co tam je, na stavění sítí, nezohledňuje nové směry ve verzi 4, co si pamatuji, ale i tak je to celkově vtip. Jen přímé úseky. Ne zatáčky, ne křížení, nic. Jde mi o to, že tohle by se navrhovalo stejně jako vektorová grafika. Zastávky by (například trať pro šaliny (či trolejbusy a busy)) byly předdefinované, a vytvářely by se jen kliknutím na čáru, kde bude trať. Vytvořila by se tam pak zastávka podle nastavení klidně s nějakou grafikou. Křížení by na tom byly podobně. Jak říkám, můžu vyhrabat ze starého fóra můj příspěvek, kde jsem to popisoval velmi detailně, ale myslím, že to není nutné, protože taková změna, jakkoliv MOC bych jí chtěl (a myslím, že by jí uvítal asi tak každý, kdo v BAHNU dělá městské sítě (nebo i vlaky), je extrémně náročná. Zahrnovalo by to dynamické vytváření prvků, nový způsob stavění apod.
    Pokud by bylo něco pro OSM, pokud by byl nějaký program, kde bych nějakým rozumným, jednoduchým způsobem mohl nějak popsat síť, co se pak bude stavět, budiž. Mám ale asi vysoké požadavky, když tam chci všechny křížení, nové směry z verze 4 apod.
    Michal90: Ne, myslel jsem to tak, jako že pokud ten rychlostník je nastavený tak, aby reagoval na konec vlaku, tak to je zároveň i místo reakce. Tzn. je nesmysl, aby vlak měnil rychlost někde mimo to místo. Taky to používám, při odjezdu z křížení, velmi užitečná věc. Myslel jsem to tedy trochu jinak. 🙂

    Koukám, že nikdo neumí německy. Ne, že by mě to překvapovalo, vždyť je to krční choroba. 😀
    Anyway, myslím ale, že někdo uměl, asi B1, nebo tak.

    #4464
    Avatar photob1
    Účastník

    Pan Nula: Německy umím, bohužel většinu tvých příspěvků nečtu (asi máš u mě špatnou karmu, nebo jsou ty příspěvky fakt nepřehledné – myslím, že o členění do odstavců jsem ti už psal) a ani nijak se mi nechce lobovat za rozmary jediného uživatele, které nepovažuju za smysluplné.

     

    Ale přece jen pár reakcí:

     

    „Hlášení zastávek“ – já osobně si nemyslím, že by to bylo zas nějak extra složité, obzvlášť teď, co byly zavedeny cíle, taky jsem měl takový nápad, nicméně nevidím to jako nějaký extra významný prvek.

     

    Chybějící křížení si může každý uživatel vytvořit v editoru jízdní dráhy, možná už je i někdo vytvořil, třeba trochu pohledat na netu.

     

    Vektorovou grafiku bych nebral, myslím, že právě ten rastr je kouzlo BAHNu. Mimochodem myslím, že tím by se i značně ztížila tvorba uživatelské grafiky. Vektorové tratě si můžeš stavět třeba v trainzu (a taky tomu odpovídá úplně jiná uživatelská náročnost)

     

    Naopak o čem já přemýšlím, že bych i panu Bochmannovi napsal, je možnost otočení pohledu na síť o 90 stupňů (s tím, že by se teda musely spárovat kolmé pohledy většiny grafických symbolů)

     

    Ad obrázek na pozadí: Stavěj po dílčích oblastech a měj pro každou oblast jeden menší obrázek. Je to trochu náročnější na propočítání souřadnic každého obrázku, ale zatím asi jediná možnost.

     

    Rychlostníky reagující na konec vlaku už jsou ve verzi 3.88

     

    Dobržďování do zastávek u MHD dle mě nemá smysl a není zas tak oku nepříjemné, obzvlášť když si uděláte i provoz s pořádnýma dopravníma špičkama, kde se auta a busy neustále rozjíždějí a zastavují. U vlaků a metra mám vždy před stanicí rychlostník pro daný typ vlaku tak, aby před zastavením zpomalil tak na 10 až 20 km/h a pak už to skokové zastavení taky tak hrozně nevypadá. (U vlaků a metra totiž navíc díky signalizaci neexistuje, že by u jedné nástupní hrany zastavily dva vlaky za sebou – nepočítám posun a situace ve stanici Brno hl.n. kde se to ale taky děje v malé rychlosti, takže skokové zastavení tam taky nebude vadit.)

     

    Jinak bych předpokládal, že pan Bochmann umí i anglicky

    #4476
    Avatar photoPan Nikdo 0.
    Moderátor

    B1: Když tak, je to „Pan Nikdo nultý“. 🙂 Ale to je jedno. Hlavně, že si „rozumíme“.
    Já odstavce dělám obvykle tak, že tam je odsazení 1. řádku, tzn. český styl odstavců. To tady ale nejde.
    Ne, ty mě prostě jen nemáš rád. 🙂 To je taková moje teorie. Jako asi tak všichni z BMHD. Myslím, že mě máte za nějakého magora (napůl pravda). Je to nejspíš tím, že přemýšlím jinak, že dělám věci úplně jinak, než všichni ostatní. Nic, co by pro mě bylo novinkou. Předpokládám, že ta věc s číslováním od 0 byla asi poměrně zásadní. Jen mne trochu mrzí, že to asi nikdo nepochopil. Ale co už, uznávám, jsem možná radikální, co hůř, neumím vysvětlovat. A taky, zvyk je železná košile. Znám. Sám jsem se nenaučil takhle číslovat, vzdal jsem to. 😀
    Rozmary jediného uživatele? No, když myslíš…
    Hlášení zastávek mi přijde složité, protože šalina (pro potřeby příkladu) může odjet ze zastávky, najede na taktovací bod, stane se z ní jiná linka, pojede na křížení, odbočí jinam, než obvykle má…a tohle by nebylo zrovna triviální ohlídat si. Na to by člověk potřeboval nejspíš armádu „ifů“ a „forů“.
    Super, ale uživatel by NEMĚL být nucen tvořit něco takhle základního, zvlášť když integrovaný editor je v podstatě nepoužitelný. To je moje pointa.
    Ne, takhle jsem to nemyslel. Taky jsem rád, že grafika sama o sobě je takhle jednoduchá, ale tvoření jízdní dráhy prvek po prvku není dobré. Opět, v rychlosti: v návrhové fázi „nalinkuju“, kde bude jízdní dráha, v rámci možných směrů, to se pak vytvoří.
    Otočení pohledu není zrovna špatný nápad.
    Už mám svůj systém. 🙂 Tohle mě, upřímně řečeno, nenapadlo, protože to nesplňuje moje požadavky. A přesně tak, je to náročnější na počítání souřadnic, a tomuhle věnovat úsilí nechci. Vezmu si jediný, velký obrázek, hodím ho do Corelu, vytvořím si základní schémata trakcí a SLV, to pak hodím do BAHNu jako podkladový obrázek. Jednoduché. Celé najednou.
    Opět jsem nebyl pochopen, ano, vím, že β4 už reaguje na konce vlaků. Myslel jsem to tak, že vlak, co bude přijíždět k rychlostníku, začne zpomalovat před ním, aby v bodě rychlostníku jel už požadovanou rychlostí.
    Právě, že to tam docela nepříjemné je. Šalina mi jede 45, najednou zastaví. Rychlostník před zastávku je možná fajn věc, ale jak daleko? Co když pojede krátký vůz, před kterým nic nebude? Tzn. rychlostník by měl být blízko zastávce. Ale co když na stejné zastávce zastavují i 2 linky, co jsou delší, než linka 1 v Brně?
    No, taky mě to napadlo. Jen jsem se do toho nechtěl pouštět. Zdá se tedy, že (jako obvykle) dojde na nejhorší.

    #4484
    Avatar photob1
    Účastník

    Předpokládám, že ta věc s číslováním od 0 byla asi poměrně zásadní.

    No jak se říká, první dojem je jen jeden.

    Rozmary jediného uživatele?

    Nikdo jiný zatím nepožadoval nulté pořadí, ty jsi první, pardon, nultý, takže stále čekáme na prvního uživatele, který bude mít takový problém.

     

    Ale to teď nechme stranou. K hlášení (spíš vizuálnímu oznamování) zastávek: Snad nikdo neočekával, že to bude jednoduché, bože jen těch názvů, co bude třeba pro každou linku vytvořit. Bude to asi tak jednoduché jako stavět železnici s novým konceptem Fahrstrassen nebo jako vytvořit linku, jejíž spoje střídají tři různé konečné bez pravidelného vzorce (brněnská linka 40, jedna sobota v prosinci).

    Jinak co se týče křížení, verze 4 má sice nové směry, ale ty opravdu zatím při tvorbě křížení přinášejí komplikace, viz příklad na screeshotech: křižovatka typu T s tramvají a jedním silničním pruhem a totéž otočené o 22 stupňů, v tom otočeném vedle toho tu silnici nedám tak, aby byla možná všechna odbočení.

    (pozn.: screenshoty jsou v zoom2, aby bylo něco vidět)

    • Odpověď byla upravena před 9 roky a 8 měsíci uživatelem Avatar photob1.
    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #4493
    Avatar photoPan Nikdo 0.
    Moderátor

    Hele, myslíš, že by šlo vynechat to trollení ohledně číslování od 0? Jako jestli chceš, můžem někde dát diskuzi, ideálně asi po mailech, ale tohle mě fakt nebaví. Jestli chceš, tak mi rovnou napiš na Dalarius.et.Laixi@gmail.com. Prezentuj argumenty, NE NÁZORY, proč by mělo být číslování od 0 tak špatné. A měj na paměti, že nechci po nikom, aby ho používal, co víc, že jsem ani nebyl schopen sám sebe naučit ho používat v běžném životě. Pouze dávám argumenty, proč je výhodnější.
    Co se týče úpravy kódu v BAHNu aby to podporoval, tak to by nebylo tak těžké, i kdyby autor používal pro kurzy unsigned int.
    Jasný, to je.
    Super, ale to tady adresuješ jediný bod. Napsal jsem jich tam daleko, DALEKO víc. Uznávám, to s tou 0 je „moje“ věc, jasný, ale zpomalování před zastávkami (co ty osobně možná nepovažuješ za nutné, ale tohle je zase jen tvůj názor).

    Jasný, oznamování zastávek by bylo komplikované, já vím. I když…napadá mě (možná) způsob, jak by to šlo. Metodou kurzových JŘ. Ale to by byl asi další level abstrakce a síť bychom nepostavili nikdy (teda, spíš JŘ). Na druhou stranu, myslím, že by to pomohlo rozřazování vozů podle kurzů, jak jsem také navrhoval (opět jen můj rozmar? Jsem si jist, že tohle by uvítali všichni MHDčkáři).
    OK, ty jsi stavěl ten 1. screen v té trojkové verzi a ten 2. v betě? Podle rozestupů soudím, že asi jo. Totiž, ptám se zejména proto, že by mě zajímalo, jestli by trol+bus mohly jezdit všemi směry, jak je to tam udělané. Pokud jo, tak by to bylo super. Nadále, myslíš, že by stejná konstrukce fungovala v betě? Stejné směry, bez využití nových prvků… Asi jo, že jo? Tohle je pro mě mkomentálně VELMI kritické, protože dokončuji podkladová schémata trakcí jedné sítě, kterou neustále předělávám roky, až teď to ale vypadá, že jsem se někam dostal (koncept, boha, konečně mám koncept!) a jsem ve fázi rozhodování, jestli stavět od začátku, nebo použít existující síť, kde mám jen koleje, a to ještě přesně tak, jak ukazuješ: křížení jsou takhle velká.
    Každopádně, přesně tahle situace bylo to, co mě vedlo k návrhu, aby se tratě stavěly vektorově. A aby se daly křížící prvky vytvářet dynamicky, což by bylo tak moc jednoduché… Ne na naprogramování, ale na použití.

    #4494
    Avatar photob1
    Účastník

    Já nepsal nic pro nebo proti tvému číslování, já psal to, že jsi jediný, kdo toto požaduje v BAHNu.

    Oba screenshoty jsou z verze 4 v zoom2. To pootočené T, jak píšeš, zabírá trochu víc místa, a pokud by se vedle něj postavily silnice, tak by bylo nemožné postavit odbočení vlevo. Na to by byly potřeba právě ty uživatelsky definované jízdní dráhy. (Teoreticky by to asi šlo kdyby to odbočení mělo vlastní pruh před křižovatkou, ale to taky nejde všude, zejména pokud stavíme podle reality.)

    K čemu jsem se nevyjádřil teď, jsem se vyjádřil už dříve v tomto vlákně.

    A jinak obvykle jednoduché na použití je komplikované na naprogramování (a naopak).

    #4534
    Avatar photoPan Nikdo 0.
    Moderátor

    Neříkám, že nejsem. 🙂 Říkám jen, že představené téhle „funkce“ není složité a nikoho se to nedotkne a já budu šťastný. 🙂
    Jo, a proto říkám, že tam jsou chybějící prvky. A že ve verzi 4 by neměly být křížící prvky vůbec, ale měly by se vytvářet dynamicky. Aby bylo možné dosáhnout všech kombinací.

    #4731
    Avatar photoPan Nikdo 0.
    Moderátor

    Teď zase chvíli dělám s BAHNem a zase mě napadají věci, co mi tam chybí. Jedna z nich už hrozně moc, ale myslím, že jsem to ještě nikdy nenapsal.
    CTRL+Z. Moje oblíbená klávesová zkratka. Chybí mi zde možnost zpět, o krok, změnu, apod. Jakmile tam člověk něco posere, musí například stavět trať znova, což není jednoduché a rychlé, vzhledem k systému stavění.

Aktuálně je na stránce zobrazeno 13 příspěvků - 1. až 13. (celkem z 13)
  • Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.