Všeobecná diskuse o sítích

Úvodní stránka Fóra Vaše sítě .nt3 Všeobecná diskuse o sítích

  • Toto téma obsahuje celkem 299 odpovědí. Do diskuze (11 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel ZXS.91 a poslední změna proběhla před 7 měsíci a 3 týdny.
Aktuálně je na stránce zobrazeno 15 příspěvků - 31. až 45. (celkem z 300)
  • Autor
    Příspěvky
  • #5583
    b1
    Účastník

    Ranní momentka z mé zkušební sítě pro verzi 4, kterou jsem pracovně nazval “Malé Rakousko”

     

    • Odpověď byla upravena před 5 roky a 4 měsíci uživatelem b1.
    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #5589
    Zemi
    Správce

    b1: Hádám, že podle pestrosti provozu (i auta) už ta síť bude v pokročilejším stádiu. Jinak se mi zamlouvá myšlenka zahraničního provozu mezi všemi těmi česko-slovenskými sítěmi.

    #5591
    b1
    Účastník

    To s těmi auty je úplně jednoduché (možná i tip pro ostatní). Prostě jakmile je hotová nějaká dráha pro auta, v mém případě městský okruh, tak vytvořím pár aut, a vždy, když pak síť upravuju, i když se jedná o úpravy, které s auty vůbec nesouvisí, jen tak bokem vytvořím třeba dalších pět šest aut, a teď už tam těch aut mám 80, a bude jich neustále přibývat. Ale představa, že bych naráz měl vytvořit těch 80 aut, je prostě děsivá, i proto jsem u aut zvolil tuto “salámovou” metodu.

     

    Tato síť slouží pro mě, abych si řekněme nějak pořádně vyzkoušel verzi 4, takže vozidla tam jsou zatím ze standardní sady programu BAHN (s výjimkou aut, protože ta ve standardu nejsou), v budoucnu tam budou asi i moje vozidla, teď momentálně už tu síť nemůžu nazývat “Rakousko”, protože jsem tramvaje vyměnil za žluté berlínské a drážďanské. Železnice zatím není v nějakém skutečném stavu, spíš je to jen kyvadlový provoz, a prostě jsem potřeboval vratnou soupravu s otevíracími dveřmi, proto ta rakouská, ale i tu už jsem nahradil.

     

    Navíc na této síti zkouším jednu věc, která v náznaku byla už i u mých zveřejněných sítí, nicméně ve verzi 4 mám tu výhodu, že dílky jsou dvakrát menší, takže lze lépe rozlišit typy tramvají podle délky (v dílcích). A na některé linky patří dlouhé soupravy, na některé krátké, o víkendu jsou i na jedné “dlouhé” lince krátké soupravy, plus mám i některé (náhodné) soupravy odstavené v dílnách, takže se může stát, že na “dlouhou” linku vyjede kvůli nedostatku vozů krátká souprava, prostě co nejvíc přiblížit reálu. Síť je ovšem malá (4 tramvajové linky, na žádne není více než 4 kurzy ve špičce), takže to jde snadno, s rostoucím počtem tramvají to bude obtížnější. Nicméně toto chci vyzkoušet s různými typy vozů z různých měst. I proto standardní vozidla z BAHNu.

     

    Taky tam chci otestovat i další věci jako prázdninový provoz, výluku v centru (tyto dvě už fungují – v prázdinovém provozu jsou omezeny linky 3 a 44, které spojují univerzitu s nádražími, výluka simuluje konání kulturní akce na hlavním náměstí, kdy jsou odkloněny linky 2, 3 a 4, které tudy běžně projíždějí), dušičkový provoz, posilu k fotbalovému zápasu apod.

     

    Ještě k tomu zahraničnímu provozu, výrazný rozdíl oproti českým provozům je, že vozy najíždějí na nástupní zastávku prakticky hned po příjezdu na konečnou, resp. po odjezdu předchozího vozu, toto plánuji, ale momentálně to v síti nemám, protože většina konečných má nástupní zastávku v ulici, kde by tramvaje a autobusy blokovaly auta, ale do budoucna to taky bude.

    #5592
    b1
    Účastník

    Teda to byl ale dlouhý příspěvek. Ale jako inspektor Columbo se ještě vrátím s tím, že jsem ještě jednu věc zapomněl. U silničního provozu jsem zřídil i “generátor pseudonáhodných kolon” v podobě pomalu jedoucího popelářského vozu. Takže se může stát, že se někdy objeví screenshot, kde před semaforem bude stát opravdu dlouhá kolona (minimálně na dva cykly), což ale nemusí znamenat, že tam mám tolik aut, protože to může být důsledek výše zmíněného.

     

    A nádavkem přidávám hlavní nádraží o půl sedmé ráno.

    • Odpověď byla upravena před 5 roky a 4 měsíci uživatelem b1.
    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #5600
    Pan Nikdo 0.
    Moderátor

    B1: Vytvářel jsem pro svou síť (testovací verzi) 240 vozů. Najednou. Pustil jsem si epizodu DPP (Drunken Peasants) a jelo se. Vždycky jsem tam u jednoho vlaku nastavil to, co jsem potřeboval a vytvořil jsem všechny kurzy, co to mají stejné. Pak jsem přenastavil, a zase. Měl jsem pak vytvořené vozy, kde byla specifikovaná jen vozovna. Pak jsem tomu všemu dal hromadný výjezd na mou speciální trať, kde to projelo bod změny parametrů, který do toho nasypal všechny data.
    Vadí mi, že v BAHNu není nějaká možnost hromadného vytváření vozů. Ale chybí mi tam daleko víc funkcí.

    #5602
    b1
    Účastník

    Tak aby řeč nestála, tak jeden další screenshot z mojí čtyřkové sítě.

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #5604
    Pan Nikdo 0.
    Moderátor

    B1: Divím se, že se ti chce dělat ty bloky budov a krajinu obecně. Nikdy nevím, jak bych to udělal, aby to vypadalo nějak hezky, a hlavně…musí to zabrat spoustu času.
    Koukám taky, že tam máš nějakou upravenou verzi ULFka. Pěkný. Vidíš? A to je to, co dělám já ve velkém. Vezmu to, co je, a upravím to podle sebe. Nebo…vytvořím zcela nové vozy.

    #5605
    b1
    Účastník

    Nahlížím na to trochu jako na skutečné modelářství, kde taky bývá ke kolejišti i bohatá krajina.

    Čas to zabere, proto jsem se u této sítě pro verzi 4 rozhodl udělat základní kostru širšího centra města, a město budu pak nadále rozšiřovat postupně.

    Ve verzi 4 je to těžší, protože baráky jsou široké 2 pole a někdy mám mezi ulicemi lichý počet volných polí, navíc většina domů nemá pohledy “22,5°”, takže je to občas takové schodovité.

    ULF na tamtom screenshotu je ten, co je standardně v BAHNu. Ten můj vypadá takto: (viz obrázek)

     

    P.S. Stále nejde posílat přílohy. Jde to až při editaci příspěvku.

    • Odpověď byla upravena před 5 roky a 3 měsíci uživatelem b1.
    • Odpověď byla upravena před 5 roky a 3 měsíci uživatelem b1.
    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #5609
    Pan Nikdo 0.
    Moderátor

    B1: Tak…já na to nahlížím podobně, nicméně…budovy okolo jsou pro mě okrasou, a v době, kdy nemám provoz, se soustředím spíš na něj.
    Rozšiřování města má ale svou daň, úpravy schémat, přepočty JŘ… To by mě zajímalo, jak je počítáš.
    Jasný, verze 4 je v tomhle složitější, ale přijde mi, že nabízí větší volnost.
    Ajo. Já jak viděl ty otevřený dveře, tak jsem si nedomyslel, že tam je kloub.

    #5612
    b1
    Účastník

    Tak zas nějaké rapidní rozšiřování to nebude, a excel je v tomto dobrý pomocník. Mám teď něco, co by mohlo být širší centrum, celkem s 9 linkami, teď si na tom budu různě hrát, zkoušet tramvaje z různých měst, zkoušet výluky apod. (a občas třeba postavím nový blok ulic)

    Jinak bych tady mohl ještě sáhodlouze psát o ULFu, protože jsem přípravě a úpravám toho vozidla věnoval hodně času, ale myslím, že to do této diskuse nepatří.

     

    Mám ale otázku na vás, co stavíte fiktivní sítě: Jak řešíte pojmenování ulic, čtvrtí, měst, zemí?

    #5613
    Zemi
    Správce

    Názvy měst používám buď ze seznamu měst a obcí s tím, že se snažím používat ty míň profláknutý nebo projíždím mapu a co mě trkne, to použiju. U zastávek pak používám jednoduchý názvy jako náměstí, divadlo, stadion, u trati, apod. A když už nevím co vymyslet, tak použiju nejbližší město k pojmenování ulice a tudíž i zastávky. Na příměstských linkách točím pak ty samý názvy “Obec, ObÚ”, “Obec, náves”, “Obec, náměstí”, “Obec, rest.”, Obec, žel.st.”, Obec, samoobsluha”, Obec, rozc. …”.

    Nejhůř se mi asi hledá název pro sídliště. Proto v poslední době používám často světový strany nebo názvy typu Na Vyhlídce, Suchý Vrch.

    #5614
    T_D
    Účastník

    B1: já teda volím pojmenování zemí reálné. U měst je to různý – někdy vybírám podle mapy, někdy si něco vymyslím, někdy kombinace obojího. Nebo použiju jízdní řád a najednou se reálná trať z okolí Hradce Králové objeví někde okolo Ústí nad Labem 🙂 A na německá města byl dobrý program Stadtnamengenerator. Kdysi jsem ho měl stažený v notebooku, ale povedlo se mi o něj přijít. Hledal jsem pak různě po internetu, prohledal jsem i německé Bahn fórum, ale po programu ani stopy. Za to se mi povedlo najít tuto stránku. Na kvalitu původního generátoru to sice nemá, ale pořád lepší než nic.

    K obrázku: jména stanic a zastávek v úseku Muldenkleeberg – Mader vytvořena generátorem, vše ostatní vybráno z Kursbuchu DB 🙂

    • Odpověď byla upravena před 5 roky a 3 měsíci uživatelem T_D.
    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.

    „Pohotová odpověd je to, na co přijdeme až za 24 hodin.“
    (Mark Twain)

    #5617
    b1
    Účastník

    Já nedávno objevil tuto stránku na generování názvů měst: http://www.mithrilandmages.com/utilities/CityNames.php

     

    Jinak ten Stadtnamegenerator mám asi někde na externím disku, zkusím pohledat.

     

    Já se chci právě vyhnout tomu, abych měl Západní nádraží, Západní čtvrť, Západní ulici, Západní okruh, Nové město, Východní město, Horní náměstí, Dolní náměstí apod. Ono to pak může působit komicky, když třeba potřebujete napsat “linka jede na západ od Západního náměstí až k Západnímu nádraží”, tak samozřejmě mnohem lépe zní například “linka jede na západ od Malinovského náměstí až k nádraží Holešovice”.

    Samozřejmě některé zastávky mám pojmenované podle bodů zájmu (Opera, Nemocnice, Univerzita, Radnice, …), ale nejde to u všech, zejména tam, kde je jen obytná zástavba.

    #5618
    Pan Nikdo 0.
    Moderátor

    Když jsem vymýšlel jména zastávek ve svém fiktivním Sokolově, tak jsem měl výhodu v tom, že Sokolov je město, co existuje, takže…nemusel jsem vymýšlet jméno města. Některé přilehlé vesničky/obce jsem si prostě připojil jako městské části. Zastávky pojmenovávám podle jmen přilehlých ulic, což teda nefungovalo pro fiktivní městské části (Valy, Sídliště Citická, Pískovec), tam jsem si prostě vzpomněl na své cesty Prahou (Baterie), nebo i Brnem. A nebo jsem si něco vymyslel. Nebo jsem si vzpomněl na svou starou síť, co jsem nikdy nedokončil. Jako třeba Východňanská apod. V mé mapě to jde vidět.
    Původně jsem zastávkám dal jen číselné označení, podle toho, co za číslo koleje to je a číslo zastávky na koleji. Tenhle systém se mi ale stále osvědčil, po zdokonalení. Na jedné koleji jsem si s tím trochu vyhrál: Z36-00 je Bělehradská, Z36-01 je Běloruská, Z36-02 je Bělohorská. Kolej je to tedy 36, má 3 zastávky, a jsou úmyslně pojmenované takto. 🙂 Běloruská a Bělohorská jsou v Brně na lince 8, Bělehradská je myslím pouze z mé hlavy. Každopádně…proč ne? 🙂 Poslední zastávka (s nejvyšším číslem) Z93-02 je Tisová, náměstí.
    má síť má tedy 94 kolejí, což je metro a tram síť dohromady.

    #5619
    ZXS.91
    Účastník

    Vlastně jen tak 🙂

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
Aktuálně je na stránce zobrazeno 15 příspěvků - 31. až 45. (celkem z 300)
  • Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.