Úvodní stránka › Fóra › Vaše sítě .nt3 › Všeobecná diskuse o sítích
Označeno štítky: KV Vary DPKV
- Toto téma obsahuje celkem 310 odpovědí. Do diskuze (11 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel T_D a poslední změna proběhla před 7 měsíci a 3 týdny.
-
AutorPříspěvky
-
10 ledna, 2018 v 15.47 #6153ZXS.91Účastník
Michal90:
„Poruchovost T3 (a jiných tramvají) mi není známa. Nejsem tramvaják, pokud je tu někdo povolanější, rád se dozvím novou věc.“
Já jo 😀 Za nějaký tři roky, co jezdím, jsem měnil:
- jednou dvojici T3SUCS (zasahovalo maximální relé na zadním voze)
- jednou dvojici T3M (nekomunikoval palubní počítač)
- jednou sólo T3R.P (linkový stykač zadního podvozku)
- jednou dvojici T3R.P (nejspíš hlavní linkový stykač)
- jednou 15T (neházela výhybky)
- dvakrát 15T (rozbitý dveře dobíhačem)
S T6 a kačenama jezdím minimálně, na 14T jsem najezdil tak deset hodin (zhruba o deset víc, než by se mi líbilo 😀 )
Se vším se dalo doskákat alespoň na konečnou či k vozovně po trase, byť za cenu i deseti minut zpoždění. Přesnej počet větších poruch (tedy těch, kterých si řidič všimne a je třeba je řešit) bych si tvrdit nedovolil, může být jedna za týden nebo osm za dvě hodinky.
10 ledna, 2018 v 16.28 #6154Michal90SprávceZXS.91:
Díky za odpověď, ikdyž je to už mimo základní téma diskuse.
Už jsem se bál, že tu jiní dopraváci nejsou.10 ledna, 2018 v 16.52 #6155Pan Nikdo 0.ModerátorMně vždycky nejvíc baví ti dobíhači. Sebestřední idioti, kteří prostě nejsou schopni přijmout základní fakt téhle reality: pokud přijdeš v náhodný čas na zastávku, tak je drtivá šance, že ti to právě ujelo, nebo ujelo před malou chvílí. Nezanedbatelná šance je i ta, že to uvidíš ujíždět. Zato šance, že přijdeš a do minuty ti to přijede, tu doopravdy můžeš zanedbat. Tolik tedy k náhodnosti událostí v této realitě. Je bolestivě očividné, že realita je proti.
Ale! Je tu lék. Vědět, kdy to jede a přijít tam čas, kdy to zrovna má jet. Ukázat prostředníček téhle realitě, co se snaží ve všech aspektech ti zničit život co nejvíc, tímhle začínaje, přes zákony fyziky a uboze pomalou rychlostí světla konče.
I proto nechápu, jak nějaký lidi mohou věřit v boha, co vytvořil tuhle realitu. Sorry, nějak…to tam nevidím. A pokud, tak je to <sprostá slova, hodně>.
Ale to je asi už OT.
10 ledna, 2018 v 17.35 #6156Michal90SprávcePan Nikdo 0.:
Schéma výjezdů by taky potřebovalo vysvětlivky. Např. nevím, jaký má vliv směr šipky mezi označením linky a označením konečné (2 > T34 vs. 2 < T18, nevím jak se tu píše odpovídající šipka, ale určitě chápeš). Dále nevím, co znamená "S" za označením konečné (např. 1 < T12S). Pak bych se ještě pozastavil u zaznačení čárou v mapě, např. u již zmíněné linky 2, čára končí u A06 a dále si to musím domyslet, předpokládám, že to jede nejkratší (nejlogičtější) cestou na konečnou. U jiných linek čáry končí hned u vozovny. Takže pak funguje "domýšlecí-intuitivní" systém stejně jak u nás bez speciálních map. Mimochodem: Zajímavý "trojboj" Bělohorská-Běloruská-Bělehradská. Ještě bych tam dal Bělomořskou.
10 ledna, 2018 v 18.29 #6161Pan Nikdo 0.ModerátorKaždá linka má (zatím) 2 konečné (komplikovanější provoz se plánuje na trol a ebus trakcích). Ta šipka se na mém layoutu klávesnice píše AltGr+Shift+A nebo D. Layout je vytvořen mnou, protože český byl zoufale nekompletní, chybělo tam spousta věcí. Jako třeba symboly uvozovek, trojtečky, pomlčky, místo + vedle „ě“ mít znak „ď“, apod. Takže jsem si tam přidal další symboly, co používám.
Každopádně, linka má 2 konečné a ten směr šipek je irelevantní. Koukám, že jsem to nedělal všude, ale původně to bylo nejspíš zamýšleno tak, že jedna konečná bude mít → a další bude mít ←. Metro to tak ale nemá. To, že tam je jiný symbol, neznamenalo nic. A celé se to čte „2, směr T34“, například.
S je vysvětlené v excelu, je to univerzální zkratka, co znamená „služebně“ (a varianty). Takže když je na konci S, tak nebereme lidi, nezastavujeme, jedeme na konečnou, a až pak jedeme normálně. Pro mě, při organizaci V/Z to znamená změnit kategorii vlaku, dát cíl „Služební jízda“, a podobné věci pod kapotou.
No…ne, čára končí na SB, kde se rozdvojuje. A06 je SB pro L2. Ono to tam nejde moc dobře vidět, protože K27 je stejnou zelenou, ale tlustší, nerovná čára vede až k zastávce Most. Takže tam už není co si domýšlet, vůz se v tom bodě dostává na trasu. A jak to jede dál? No…jak jinak, než prostě po své trase? Z linky 2V se stane 2, nebo naopak, z linky 2 se stane 2Z při zátahu.
U jiných linek to je hned na křížení vozovny, protože tam se dostávají na svou trasu. Je nutné asi říct, že k tomuhle PDFku potřebuješ ještě SLVčko. Koukat na obě střídavě.
Z mé strany tu je prostor pro zlepšení zrovna téhle mapy, to jo, na druhou stranu, tohle je jen část skládačky. Dalšími částmi je SLVčko a excelový sešit. Všimni si, že Bahn síť ne. Ono totiž…práce na Bahn věcech je o excelu, Corelu, trochu Paint.NETu, Wordu a Visual Studia. Opět, Bahn tu chybí. Protože v tom se dělá minimum. Aneb, abych v Bahnu mohl něco udělat, potřebuji vědět, co udělat. Jak, kde, jak to nastavit apod.
Zastávky Bělohorská, Běloruská, Bělehradská jsou můj interní vtip. Je to zcela úmyslně uděláno takto, protože to prostě shledávám vtipným. 😀 Další zastávku tam už dát nemohu, není kam. Běloruská a Bělehradská mají mezi sebou AVS, s tím hýbnout nemůžu, navíc jsou blízko sebe a mezi Bělohorskou a Běloruskou je most přes řeku Ohře. A opět, jsou dostatečně blízko sebe. A pak je už Y11, který posouvat dál nechci, K37 a 38 jsou přesně tam, kde mají být. (Právě jsem si uvědomil: vidíš, jak se označení všech elementů v síti hodí? Napíšu jednoduché označení, a hned víš, co myslím. Nemusím se vypisovat s nějakým popisem tratí.)
Co se týče tria zastávek s „vtipnými“ jmény, tak tu je ještě jedno. K66 (vozovna Valy, pak na západ, na A16 se rozjíždí L5, a L5 →T32 jede hned po K66. Nebo CTRL+F, jistě). Tady je trio Kolmá, Axiální a Radiální. Co je to kolmost asi není nutné vysvětlovat, axiální a radiální jsou typy součástek, jako například kondenzátory, pojmenovává to vztah vývodů k součástce. Tzn. všechno to jsou geometrické názvy.
Pak tam je vlastně ještě jedno trio, co je…no, podívej se sám: Železná (u Valů), Cínová, Měděná).
Zastávka Mojmírovo náměstí je převzaná z Brna. Stejně tak jako celá ta odbočka na nějaké městské nádraží a vozovna mezi 2 tratěmi, kde ta druhá strana je blízko kolejí/univerzity a trochu víc se klikatí směrem do centra. Aneb, od A16 a 17, rozložení těch tratí a prvků na nich je prachsprostá kopie toho, co je v Brně, od Moraváku/České směrem na sever. A je to samozřejmě upravené, tak těžce, že to originál asi nepřipomíná vůbec. U Semilassa máme Ačkové křížení, protože vozovna je až za ním. V Sokolově jsem tenhle problém vyřešil (on to asi není problém, jasně, ale prostě jsem udělal nějakou optimalizaci), kdy místo Ačka tam je Y.
A co líp, díky Brnu nedokážu myslet na linku 8 jinak, než na linku složenou z KT8. Prostě…ne. Jakmile vidím linku 8, tak tam musí být jen KT8, protože… No, a abych to mohl nějak uvést do reálu, tak na jednom konci musí být linka 8 samostatně. A musí tam být úvrať. Tisová (pojmenováno podle elektrárny (ne, je to naopak)) je právě ten konec, kam jezdí jen L8. Udělal jsem vozy na způsob KT8, v současnosti mám jednosměrnou sadu, tu pak ale mohu použít na obousměrnou. Z tohohle důvodu jsem si dokonce i vytvořil testovací síť, abych věděl, jaké pohledy se při jakých podmínkách používají. Jeden čas jsem to věděl, teď jsem na to ale zapomněl, takže hádám, že se tam budu muset podívat znova. Něco takového bych rád ve své síti měl, těm pozornějším pak snad neujde to, jak jsem byl ovlivněn Brnem.
10 ledna, 2018 v 18.58 #6162Michal90SprávcePan Nikdo 0.:
Už ty výjezdy chápu. Zaslepen tím, že jezdím služebně většinou až na konečnou jsem tak neuvažoval.
Axiální a radiální (pojmy mi nejsou cizí) jsem viděl, i kolmou, jen kolmá je české slovo, tak to trochu kazí dojem. Bělomořská by se dala „vyrobit“ přejmenováním nějaké okolní zastávky. Železnou a pod jsem prvně neviděl. Taky podobné hříčky shledávám vtipnými, budu si muset nějaké vyrobit.
V Brnu se nevyznám, tak nemůžu ohodnotit, nicméně někdy se taky inspiruju skutečností, třeba při návrhu vozoven.
10 ledna, 2018 v 19.05 #6163Michal90SprávceDoplněk:
Práce v Bahnu je u mě o Bahnu a Excelu. Mapy k tomu dělám až na konec, když je síť hotová. Jak to mají ostatní?
10 ledna, 2018 v 19.26 #6164Pan Nikdo 0.ModerátorJo, to já ne. Jezdím služebně jen na některé konečné (nikdy to ale není tak, že část V/Z trasy je služebně. Vše nebo nic).
Jo, ta kolmá tomu trochu kazí dojem, jasně, zvažoval jsem paralelní, ale nějak se mi do toho nechtělo.
No…problém je, že nedala, v tomhle případě bych to chtěl mít všechno na jedné trati. Abych v tom lidem dělal bordel kvalitně. 😀
Bahn a Excel, to se máš. 🙂
10 ledna, 2018 v 19.38 #6165Michal90SprávceUjeté názvy zastávek (a všeho): Posunul bych to o úroveň výš a nepoužíval tak prvoplánově průhledné názvy. Napadá mě třeba Olgina, Taťánina, Mariina a Anastásiina. Lamte si hlavy.
10 ledna, 2018 v 19.53 #6166Pan Nikdo 0.ModerátorNo, nevím, jestli bych šel tak daleko. 😀
11 ledna, 2018 v 18.23 #6167T_DÚčastníkM90: u svojí sítě mám hotové dvě mapy – S-bahn v okolí Karlových Varů a v okolí Ústí nad Labem. Pak mám už asi rok a půl rozdělanou síť regionálních vlakových linek pro svůj Ústecký kraj, ale ještě mi tam chybí dodělat několik tratí. Takže tato třetí mapa není na pořadu dne.
- Odpověď byla upravena před 6 roky a 8 měsíci uživatelem T_D.
Attachments:
You must be logged in to view attached files.“Život je soubor průserů přicházejících náhodně po sobě.”
16 ledna, 2018 v 18.14 #6185ZXS.91ÚčastníkMalá odbočka do historie a zároveň dotaz na Michala90:
Procházel jsem staré forum (kvůli hledání inspirace) a našel jsem tehle obrázek. Neměl bys někde uschované síť č.1 a 4? Takhle z náhledu vypadají celkem zajímavě 🙂
16 ledna, 2018 v 23.09 #6186Michal90SprávceZXS.91:
Všechny sítě byly uloženy v počítači, jež se už několik let nachází v křemíkovém nebi. Pokud jsem je měl někde zálohované, o čemž pochybuju, musel bych prohledat sklep a pod. Ovšem k tomu se nedostanu z různých důvodů dřív než za 10 dní.
Nicméně tu první síť jsem posílal někomu z fóra, přibližně v období, ze kterého pochází ten obrázek. Možná byla poslána i přes tehdejší fórum, doporučuju prohledat. Ovšem provedení té první sítě, z mého dnešního pohledu, bylo chatrné. Když pominu krajinu, tak kolejiště a (ne moc funkční) provoz stejného rozsahu vyrobíš za dvě odpoledne.
Čtvrtá síť byla zajímavější, pokud by ji někdo měl, sám bych ji rád získal.17 ledna, 2018 v 9.24 #6187Michal90Správce21 ledna, 2018 v 15.27 #6190 -
AutorPříspěvky
- Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.
Poslední komentáře