Úvodní stránka › Fóra › Vaše sítě .nt3 › Středočeský kraj
Označeno štítky: Síť
- Toto téma obsahuje celkem 11 odpovědí. Do diskuze (5 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel
Zemi a poslední změna proběhla před 6 roky a 11 měsíci.
-
AutorPříspěvky
-
22 ledna, 2015 v 16.46 #4270
Zemi
SprávceSíť Středočeského kraje, která bude především znázorňovat železnici, ale mimo to i pražské tramvaje a metro, stavím už rok a půl. Stejně jako u grafik i tady využiju výhod fóra a budu informovat o postupech ještě před zveřejněním sítě. Po předešlých nezdařených pokusech o mhd Prahy, jsem si vzal ještě větší soustu v podobě celého kraje. Už teď můžu říci, že hrubá stavba je hotová. Tramvajová síť je připravena k provozu, stejně jako metro. U železnic už zbývá jen pár tratí, kde mi chybí rychlostníky a návěstidla. Procentuálně to vidím tak na 90%. Stavět by mi šlo, horší je to už s provozem. Jelikož některé tratě jsou výrazně vychýlené od původní polohy (ipřesto si ale myslím, že jsem vytřískal z 3.8x verze maximum), tak některé jízdní doby pochopitelně nesedí. Stavěl jsem podle turistických map, které jsem si stáhl. Výhoda je v tom, že zabírají poměrně velkou plochu a někde jsou vyznačené i polní cesty, což se hodí při stavbě přejezdů. Pro celý kraj potřebuju celkem 16 map mezi kterými přepínám podle potřeby. Ještě přiblížím jednotlivé provozy a pak už asi nejvíc napoví náhledy.
Obecně
Síť jako taková je zasazená do roku 2005-2006. Je to období „před rekonstrukcemi“ a šlo mi tedy o to, zachytit stav v původním stavu a to jak na železnici tak u tramvají. Železnice podle jř 2005/06, tramvaje podle bezvýlukového stavu k listopadu 2006 stejně jako metro. Nepodařilo se mi sehnat jízdní řád pid z roku 2005, proto tedy až 2006 (kdy už nějaké změny proběhly).
Železnice
Když pominu některé odchylky, tak si myslím, že se mi podařilo poměrně věrně zachytit všechny tratě. Polohy návěstidel a rychlostníku jsou vysledovány z videí nebo z fotomap. Nečekejte přesnost na kilometry, tam kde mi vyšel oblouk až o několik políček dál, tak je rychlostník až před/za obloukem, tak jak by tomu bylo ve skutečnosti. Stejně tak návěstidla. Abych se přiznal tak jsem si nikdy na kilometry nepotrpěl a spíš se řídím odhadem a rozumem.
V provozu už jen brání některé nedokončené tratě (provázanost oběhů) a nedokreslené vozidla, které pro provoz potřebuju.
Tramvaje
Tady už provozu nic nebrání. Čočky načasované, vozovny pojmenované, výhybky funkční.. Už jsem zprovoznil dvě linky 2 a 21, které byli snadné pro provoz. S těmi dalšími už je to horší, co se týče vypravení a počtu souprav. Snažím se vypravení dodržet, ale někdy to možné není a tak je hlavní aspoň dodržet jř. Jelikož s provozem nemám tolik zkušeností, tak se k tomu moc nemám, to je asi ten hlavní důvod, proč to v síti pořádně nežije..
Metro
Metrem bych měl asi logicky začít. Ale dodržet jř bude taky sranda, když mi jízdní doby dost ujíždí :D. V plánu mám taky aktualizaci sady M1, abych jí rovnou použil do sítě.
Síť se mi dařilo držet v pozadí, ale jelikož mám menší útlum myslím, že je ta pravá chvíle jít s ní ven.
-
Téma bylo upraveno před 8 roky a 8 měsíci uživatelem
Zemi.
-
Téma bylo upraveno před 8 roky a 8 měsíci uživatelem
Zemi.
Attachments:
You must be logged in to view attached files.22 ledna, 2015 v 17.19 #4283Pan Nikdo 0.
ModerátorWow. Pěkná práce. Klobouk dolů. Trochu mi to připomíná mou Sokolovskou síť, kterou bych sem, po dokončení v roce 3258, taky rád dal.
Každopádně, k těm mapám bych doporučil jeden skvělej program, MapGen 2.5.g. Umí stáhnout mapové podklady při velkém zoomu na velkou oblast. Velmi se to hodí, zejména pro tohle.
Každopádně klobouk dolů. Já na svých věcech dělám 3 roky, možná 3,5, a nedostal jsem se ani z poloviny takhle daleko. Když si člověk potřebuje nakreslit všechny (≈500) vozidla sám, napsat si program na výpočty JŘ podle vlastního algoritmu, tak to trochu trvá.24 ledna, 2015 v 9.18 #4438Zemi
SprávceDěkuju :). Prahu a okolí mám pod palcem, takže to šlo skoro samo, jen to zprovozňování bude oříšek. Díky za tip ohledně map, určitě vyzkouším v nějaké síti. Mě se osvědčili ty turistické, ikdyž je s tím trochu víc práce, ale člověk si pak zvykne a dělá to automaticky.
Ono vůbec stavění sítí je záležitost na delší dobu. Vyjímkou pak můžou být nějaké fiktivní, které se dají zvládnout třeba i do měsíce, což jsem měl konkrétně s Podhůřím, které vzniklo jako takový vedlejší produkt právě Středočeského kraje. Když se staví, staví a pořád staví, nic nejezdí, nic nefunguje jsou pak tendence se na to vyprdnou, což jsem už několikrát měl a díky tomu jsem vlastně nikdy nedotáhl původní verze Prahy. Teď se mi podařilo přejít zlomový moment, tím že jsem dělal bokem na Podhůří a dalších věcech. A tím, že už je síť kolejově hotová, není důvod s tím seknout :).
S tím kreslením jsem na tom podobně. Nejdřív to bylo z nutnosti, že nějaký typ v základu nebyl, pak to ale přerostlo a teď se snažím dělat sady vozidel pokud možno se všemi možnými nátěry. To samý ostatní grafiky, ikdyž nějaký dílek nakonec nepoužiju, vidím v něm potenciál pro budoucí využití.
24 ledna, 2015 v 20.49 #4441Pan Nikdo 0.
ModerátorPod palcem? Tzn. jako jsi odtam, nebo…?
Tak to zprovozňování vždycky. 😀
Nz. 🙂 Tohle byl program, co jsem hledal hodně dlouho (před velmi dlouhou dobou). Turistické jsou super, taky nepoužívám jiné. Je ale fajn, když ti nějaký program stáhne třeba zoom 14 z těch map pro oblast celé Prahy (např.). Obrázek bude sice neskutečně obrovský, ale taky dostatečně detailní na to, abys s tím mohl něco dělat. Osobně ale používám prostředníka: v Corelu si nakreslím základní schémata trakcí, to pak používám jako podklad. Nicméně, nutnost detailnosti zůstává.
Tak záleží na tom, jakou síť stavíš a co všechno děláš, že jo. Měsíc a víc mi přijde na dost velké sítě. Na druhou stranu, já vždycky stavěl jen koleje.
Jasný, no, chce to hrozně trpělivosti (i kvůli tomu jsem navrhoval tu změnu ve způsobu stavění, bylo by to daleko rychlejší a pro verzi 4 lepší).
Se máš. Já s tím vždycky seknu, pak mě napadne, jak to vylepšit, a v podstatě mohu všechno dělat znova.
Ty děláš všechny nátěry, jo? Já svoje vozidla dělám vždy v unifiku, který je ale pro každou řadu jiný. Začal jsem je kreslit zejména kvůli chybějící grafice v základních řadách a pak taky kvůli tomu, že dodnes nikde není 7článková verze 13T5 nebo Anitry. Teď už jo. U mě. Vezmu design a konstrukci a udělám vozy od nejkratších po nejdelší. Díky využití trochu matiky to mám daleko jednodušší.29 ledna, 2015 v 17.50 #4458mlg
ÚčastníkStell mal bitte das nt3-Netz zum Download. Danke!
Please publish a link to download this nt3-layout. Thank you!
29 ledna, 2015 v 18.02 #4459Zemi
SprávceThe network is still under construction. I’m working on it, be patient 😉
15 února, 2015 v 18.17 #4540Zemi
SprávceAktuální stav k 15.2.2015
Vedle dokončování zbývajících tratí/úseků se už všechno chystá na provoz. Počítání jízdních dob, přizpůsobení staničení apod. Zatím si netroufám říct, kde to ožije jako první, protože provázanost oběhů mi nedovolí se soustředit pouze na jednu trať. Tipuju to ale na hlavní tratě, kde budou pendlovat hlavně žabotlamy. Doufám, že se mi podaří v rozumnym čase dokončit sadu el. jednotek.
Kdo se trochu vyzná v širším okolí Prahy, pozná z obrázku jaká trať chybí, pro ostatní krátký seznam.
064 Mladá Boleslav – Dolní Bousov – (Stará Paka)
076 Mělník – Mladá Boleslav
200 Zdice – Dobrá voda u Březnice – (Protivín)
204 Březnice – Rožmitál pod Třemšínem
235 Kutná Hora – Zruč nad Sázavou
Krátké úseky tratí 061,063,124,125,126,161,162,203,230Attachments:
You must be logged in to view attached files.10 května, 2015 v 11.31 #4755ZXS.91
ÚčastníkPáni! Tak tedy klobouk dolů před tímhle! Moc pěkný, doufám, že to jednou dotáhneš do konce 🙂
27 října, 2015 v 20.33 #4923Zemi
Správce29 prosince, 2015 v 7.59 #5013Stan
ÚčastníkJe to pěkně rozsáhlá síť. S provozem si samozřejmě ještě dost pohraješ. Máš výhodu, že neděláš i autobusy nebo trolejbusy, to se dost zahustí a vzájemně pak vznikají konflikty a problémy se zpožděním. Pak musím doplňovat povolení zpoždění.(mám vždy povoleno hlášení všech chyb). No, už se na to těším. (Na rozdíl od německých sítí něco,co známe.) Já se vždy dopouštěl chyb , hlavně u rozsáhlých sítí, obyčejně proto, že jsem něco nevěděl, např. jsem nevěděl, že trať na Ostravu byla po levé koleji. Teprve po upozornění od lidí z fóra jsem to celé předělával, ale dostalo se to ven a to bylo špatně. V té době se uváděly u jmen i maily, tak komunikace mezi lidmi byla bezprostřednější. A tak vždy se mi něco někde vloudí. Třeba jsi pozornější a máš lepší podklady a tak budeš bez problému. Myslím, že „Nikdo“ je hodně detailista a nebude moje problémy mít. Jak jsem se ale díval na tvou první síť, tak jsi také perfekcionista a tak bez problému. To budeš také přikládat všechny jízdní řády i když jich bude třeba sto? Já k poslední síti bych jich musel přiložit několik set. Ale pokud to bude veřejným trendem, mám je stále k dispozici a můžu je dodat. Jen jestli to někdo používá. No ať se ti daří.
30 prosince, 2015 v 19.12 #5016Zemi
SprávceDíky za reakci. Autobusy možná nakonec budou, síť se na to pomalu připravuje. Prioritní ale zůstává železnice s tramvajemi a metrem v Praze. Podkladů jsem si za tu dobu sehnal tolik, že by byla škoda to nedotáhnout aspoň do nějaké osekané verze. Zadrhává se to ale na nedostatku motivace a času. Co mě ale těší, že už nemám potřebu po nějakém čase všechno předělávat, takže víceméně se síť neustále rozrůstá.
Zmiňuješ tam i mojí první síť (Podhůří). K ní jen to, že jsem se snažil v krátkém čase něco vytvořit, takže je tam spousta nedodělků a v signalizacích kolikrát takový maglajz, že nevím jestli bych se v tom teď vyznal. Co se týče detailů a propracovanosti, tak bude rozhodně Středočeský kraj úplně někde jinde.
Jízdní řády to už je jen taková třešnička, ale u Středočeského kraje v plánu nejsou. Železniční jdou dohledat, mhd už bohužel ne a dalo mi celkem práci je sehnat aspoň v tištěné podobě. A skenovat, případně opisovat to nepřipadá při takový bichli v úvahu :D.
15 října, 2016 v 22.28 #5666 -
Téma bylo upraveno před 8 roky a 8 měsíci uživatelem
-
AutorPříspěvky
- Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.
Poslední komentáře