Úvodní stránka › Fóra › Vaše sítě .nt3 › Sokolov – fiktivní
- Toto téma obsahuje celkem 39 odpovědí. Do diskuze (6 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel
Pan Nikdo 0. a poslední změna proběhla před 7 roky a 2 měsíci.
-
AutorPříspěvky
-
22 října, 2015 v 19.52 #4908
T_D
ÚčastníkMr. Nobody – neboj se, já na to koukal ještě ten den, kdy jsi sem hodil verze ke stažení. Prohlídl jsem si aspoň screeny a musím říct, že síť vypadá dokonale. Nicméně simulaci si můžu pustit až zejtra, nemám teď na ext. disku nainstalovanou čtyřkovou verzi a mám takovej dojem, že by mi to teď ani PC v práci nedovolil.
„Pohotová odpověd je to, na co přijdeme až za 24 hodin.“
(Mark Twain)22 října, 2015 v 23.51 #4909Pan Nikdo 0.
ModerátorT_D: Tak to mi dělá radost. 🙂 Co říkáš na ty moje vozy tam?
Další update:
Já vím, flákám to sem jedno za druhým, neustále.
Opět platí to, co bylo psáno dříve. Stáhnout to, co je tady: https://bahn.dopravni.net/topic/sokolov-fiktivni/#post-4904 , přečíst si to celé, jsou tam důležité informace.
Pak, jak to budete mít rozbalené, tak si stáhněte tohle: http://uloz.to/xQLX2AAC/sokolov-merici-verze-zip , a soubory přepište. O nic nepřicházíte. Jedná se o verzi 0.991, 2015/10/23, což je sice zítra, ale to zítra je taky za chvíli a pochybuji, že zítra budu něco publikovat.
V téhle verzi jsem opravil 9 bugů: blbě nastavené body změny parametrů, špatně udělané signalizace, apod. Největší změna je ale ve výjezdech testovacích vozidel. Protože tohle, je testovací a měřící verze, neexistují tu žádné takovací body ani JŘ. Což byl dříve problém, protože mi jelo několik dlouhých šalin z mnoha směrů do jednoho křížení za sebou, najednou, a do toho ještě nějaké ty krátké, ucpávalo se to a nebylo to celkově moc pěkné. Teď jsem to pořešil trochu jinak. Abych eliminoval to nepěkné sjíždění, které se v reálu takhle brutálně dít nebude, přistoupil jsem k něčemu, co můžete vidět v nejnovější verzi dokumentu Měření, záložka výjezdy.
Intervaly mezi výjezdy vozů jsou 2 minuty. Nevyjíždí ale všechny vozy jedné linky za sebou, jako dřív, ale je to podle kurzů, až pak podle linek.
Vozovna Antonín má 4 linky, takže mezi následujícími kurzy stejné linky bude vždy 8 minut. Sokolovská má linek 5, takže tam bude mezera 10, apod.
Ještě jsem to pořádně netestoval, pouze nastavil vozy, pustím to zítra, ale věřím, že by to mělo jet.
Logbody tam jsou, takže touhle, finální úpravou, budu moct získat nějaká spolehlivá data na pozdější analýzu.
K té bych měl taky jednu věc. Už jsem to na nečisto zkoušel, a měl jsem nějakých necelých 5000 řádků, pouze z log bodů, za asi 10 hodin simulace. Je to neskutečné množství dat, kterým bude poměrně náročné se později prokousat, ale povede to konečně k vytouženým údajům o linkách, na kterých později budu moci stavět.Mimo téma: asi jste si všimli (doufám), že často používám symboly jako …, nebo „ a “, či →, α, β, apod. Jak v textu tady, tak i v BAHNu v síti. A že to asi používám daleko častěji, než bych to používal, pokud bych to musel kopírovat z tabulky znaků. To proto, že můj layout klávesnice to umožňuje. Vytvořil jsem si svůj vlastní, mám tam plno speciálních znaků, které mi usnadňují práci, ať už jako placeholdery, nebo prostě znaky. ∆ například bylo něco, co běžně používám v tabulkách měření vzdáleností mezi zastávkami. A jelikož bych rád šířil osvětu, ten layout klávesnice, se screeny, dokumentací, apod., si můžete stáhnout tady: http://uloz.to/xc1RpfxL/ceska-rozsirena-klavesnice-rar Je to něco, co bych vám velmi doporučil. Už jen třeba kvůli tomu, že ď máte přístupné jako jediný znak, hned vedle ě, nalevo. Vřele doporučuji.
23 října, 2015 v 12.11 #4910b1
ÚčastníkBo není čas. Navíc jsem si kvůli tomu musel ještě stáhnout tu céčkovou betaverzi (měl jsem jen tu starší).
23 října, 2015 v 14.18 #4911Pan Nikdo 0.
ModerátorB1: (a všichni vlastně)
Teď už čas bude, neboj. 🙂 V nejbližší době nepředpokládám vydání nějaké další verzi. Dneškem mi končí volno a zítřkem mi zase začíná práce, na 7 dní. Po práci pochybuji, že budu dělat něco náročnějšího, než sledování filmů. Možná tak do příští soboty dám to měření, pokusím se zpracovat data a tak, ale to není nic, co má cokoliv společného se sítí. 🙂
Kdybyste našli nějaký bug, nebojte se reportovat, sice to sami můžete opravit, ale hodilo by se mi o tom taky vědět. Něco jako blbě reagující signalizace apod. V tom případě by se mi hodilo vědět označení prvku, jako například A06-2N reagující na začátky, ne na konce vlaků, apod. Mělo by to být ale v pohodě.
Zpětná vazba je vítána na úplně všechno. Od sítě a vozů tam, až po excelové listy…24 října, 2015 v 12.48 #4912Pan Nikdo 0.
ModerátorProblémy nekončí. Ony asi neskončí nikdy. Aneb nová verze, opraveno pár bugů. A plno další objeveno s tím, že opravím, až na to budu mít mentální kapacitu. To se s nespavostí dělá těžko.
Pro úplné nováčky, tady: https://bahn.dopravni.net/topic/sokolov-fiktivni/page/2/#post-4909 Stáhnout věci nejdříve z příspěvku, na který to odkazuje, pak odtam. Přepsat. Následovně stáhnout přílohu tohoto příspěvku. Ano, trochu to měním. Nechce se mi to dávat tam (na ulož.to), když je to tak malé a když je to tak minoritní update.
Jedná se o verzi 0.99.2 (trochu měním číslování, já vím, všechno tohle musím vymýšlet za běhu, a tady vidíte, jak moc se to mění. A teď si představte, že stejným způsobem stavím síť o takové velikosti…), 2015/10/24, měřící a testovací verze Sokolova.
Co jsem změnil? Neúplné linkové seznamy na výhybkách a kontaktech signalizací. A že jich bylo. Nevím, na jakých drogách jsem byl, když jsem to dělal, žádné si nepamatuju, ale tenkrát jsem si evidentně nepamatoval, že tam mám něco jako zátahové linky, a že by bylo vcelku fajn je mít všude, kde se budou vyskytovat, abych všechny vozy bezpečně dostal domů. Aneb, koukám na to, jak to tak jezdí, a nakonec vidím nějaké 11 a 18 na trati za chemičkou (mezi zastávkami Pod vyhlídkou a Luční, tím pádem pak i později dál přes křížení A22, A20, okolo smyčky Chemická…). Čumim na to, absolutně nechápu WTF, a tak jdu vyšetřovat. Bod změny parametrů má platnost opačným směrem, proč ne, že jo, vyhýbky nějak nepočítají se zátahovými linkami, však proč se namáhat to tam psát, že ano? 🙂
Tohle všechno BY MĚLO být v pohodě. Problém těchdle chyb je takový, že mohou být na (doslova) několika TISÍCECH místěch, a že někde může chybět jen pár písmenek, ale ono se to třeba neprojeví po celou dobu, protože ty dotčené linky, co nejsou v seznamu, prostě následují základní směr vyhýbky. Jo, ale jakmile se změní, tak je oheň na střeše. A může nastat okamžik, kdy to budu potřebovat změnit. Nebo signalizace. Stále na některých místech mám OR, ne AND (teď už doufám ne) (protože jsem předpokládal, že červená je logická 1, protože přes tu funkci projelo víc, než 0 vozů, a zelená je prostě 0, ale ne, ono je to přesně naopak, to 0 a 1 v podstatě odpovídá na otázku, jestli teda jako můžu jet, což mi přijde zcela nelogické), a ono to funguje třeba i 40 hodin simulačního času rozprostřeného přes 5 různých simulací, protože se tam ty vozy prostě nepotkají. Ale jakmile jo, tak se signalizace nesepne a 2 šaliny vletí do sebe (a měli bychom super článek na novinkách. 😀 ).
Pod speciálními body změn parametrů je info text, kde jsou známé problémy. Jsou to místa, co ještě potřebuju blízko sledovat a vidět, jak ten problém vznikne, ať to můžu ošetřit. Například A18 se mi zacyklí. Tzn. sepnou se všechny směry, protože vozy tam přijedou tak vhodně, že…se tam prostě zaseknou a blokují se navzájem, kontaktně (Fyzicky, jsou blízko sebe), ne přes signalizace. A18 je tím poměrně známé křížení, stále si s tím moc nevím rady. Třeba na to dneska přijdu.
Co tím chci říct: mějte vždy nejnovější verzi. Pokud uvidíte bug, potřebuju vědět, co tomu předcházelo. Zpráva, že se mi zablokovala A16 je sice super, ale mně se to například ještě nikdy nestalo. Potřebuju teda vědět, jaká šalina vlítla do křížení i když neměla, protože kontakt signalizace je příliš blízko křížení, takže nebyl sepnut dostatečně brzo. Nebo pokud se bude někde toulat něco, co tam být nemá (proto jsem vám dal i SLVčko, tu síť neznáte a velmi doporučuji to mít otevřené vedle (…a zároveň mít 2 fullHD monitory, ale to je asi o něčem jiném). Když jsem na Luční viděl 18, věděl jsem, že ta tam být nemá, ale když jsem tam viděl 11, ani já jsem si nebyl jist.
Síť tedy nadále budu testovat, od toho to tu je.
V téhle verzi, mimo doplněných linkových seznamů, je i překopané zabezpečení na A05. Tam se mi to taky zacyklilo. Preference směrů se mi tam už nezdála, tak jsem to pořešil trochu jinak.
Příjemně mne ale potěšilo, že X0 je v pohodě. Tohle křížení má signalizaci postavenou úplně nakonec, takže tam jsem už těžil ze všech znalostí, co jsem měl, ale i tak jsem tady očekával nějaké problémy.
A tohle vše je důvod, proč je testování čehokoliv naprostá nezbytnost. Jediná věc, na kterou se mohu spolehnout je to, že jakmile něco dokončím, nebude to fungovat. Ne, to není negativní přístup, to je realita a zkušenosti.Attachments:
You must be logged in to view attached files.24 října, 2015 v 18.00 #4914Pan Nikdo 0.
ModerátorJak je už zvykem, to předposlední (nyní) nestahujte. Vyřešil jsem 2 bugy. Takové, co se vám zdají malé, ale jakmile nakouknete pod povrch, vidíte, že to je nechutně obrovský kus hmyzu, velkej brouk, co se zabydlel někde, kde jste si mysleli, že je čisto.
Křížení X1: problém způsoben zatahující 18, která zatahovala blbě, protože na BZP na T14 chyběl symbol #. Wow. Na X1 byla z nějakého důvodu na signalizacích v seznamu linek uvedena linka 7, i když tam vůbec nemá jezdit… Nechápu.
A Revoluční? Moje oblíbená… Signalizace překopána, deklarován prioritní směr bez signalizace, blokující ostatní. Zdá se, že problémy to vyřešilo. Tzn. stahujte jako obvykle.
Chci na závěr podotknout, že v současnosti nevím o řádném dalším systematickém problému. Takže verze 0.99.3, což je tato, vydaná dnes (2015/10/24), je dost možná (doufám!!!) poslední oprava bugů.
Pokud byste někdo z vás náhodou narazili na cokoliv, dejte mi vědět. Co nejvíce informací o incidentu je vítáno. ŽÁDNÁ linka NIKDY nemá právo sjet ze své trasy. Pokud to teda nevyjíždí a nezatahuje, pak to má svou trasu mezi vozovnou a setkávacím bodem, viz příslušné PDF. ALe pokud například na zastávce Luční uvidíte COKOLIV jiného, než linku 6, je problém. Ani 6V tam nemá být, 6Z pouze ze směru z Rychnova do vozovny Kraslická, zátahy, párkrát na konci. To je vše. NIC jiného tam nemá co dělat. A takováhle pravidla platí pro všechny ostatní linky. Další věc: vozy by při výjezdu a zátahu NIKDY neměly mít výjezdový nebo zátahový stav, ať už služební nebo ne (pokud se teda zrovna nepohybuji v areálu vozovny). Mají k tomu speciálně určenou výjezdovou a zátahovou linku, z pohledu BAHNu to ale nezatahuje (což je úmysl → já říkám, kudy to bude zatahovat). Pokud to je v takovém stavu někde v síti, nějaký BZP je nastavený blbě. Objevovat by se to už ale nemělo.
Takže teď poprvé říkám, že si jsem vcelku jist, že tohle je finální verze té sítě určené pro testy a měření. Každá linka 10 vozů, bez JŘ (na to nemám data), každá základně 5 plných koleček. Je to demoverze na demonstraci toho, jaké vozidla tam budou jezdit (jaké šílenosti), jak je celý systém té sítě dělaný, apod.
Na ostrý provoz, obávám se, si budeme muset ještě chvilku počkat. Musím si nejdřív naprogramovat můj počítací nástroj.
Vím, že jsem to tady se svou sítí poslední dobou spamoval, ale končím (doufám). Všechno to funguje (by mělo), takže si můžete užít mou práci, jak ten systém funguje podle mě. A to, že nezním moc jistě, to neberte nijak vážně. Teď si jsem na 999 ‰ jist, že to funguje správně. Člověk ale nikdy neví, proto to 1 ‰.
(Teď jsem si vzpomněl, že to občas nějaká 15 narve do vyjíždějící 17 ze smyčky Chemická. Proto prosím stahujte Sokolov, měřící verze, opravená. Tam by to mělo být v pohodě.)
Edit:
Už kvůli tomu ani nebudu psát nový příspěvek, hodím to sem. No, nebyla by to naše realita, kdyby v tom, co jsem publikoval, nebyly nějaké chyby. 2, co znemožnily zátah 2 linek (poloviny kurzů). T10 měla špatně nastavené BZP a když jsem dělal AVS, tak jsem si asi myslel, že tam bude zatahovat 18, když má přitom Valskou vozovnu. Jo, s tím jsem měl celou dobu problémy. Byla to taková moje zásada. Každá z vozoven dostane primárně ty linky, co okolo ní jezdí. Jo, ale co třeba taková 18, co jezdí u Sokolovské a Valské? Tohle bude linka, kterou jednou snad budou hostovat obě vozovny. Tam by to bylo velmi výhodné. Musím ale zapracovat na algoritmu, jak to správně vypočítat apod. Nic těžkého, ale něco nového.
Každopádně v příloze jsou před editem 2 soubory. Ani jeden z nich nestahujte, jsou tam bugy. Dávám tam verzi 1.0, u které si jsem na 999,999‰ jist její funkčností. Protože jsem jí už viděl celou projet a za celou dobu ani jeden incident. Nic. Výjezd, všechny jízdy, logoval jsem to, všechno to zatáhlo v pohodě a telefon mi nezazvonil ani jednou.
Slibuji, že už nebudu tak moc spamovat, začíná mi pracovní týden, takže máte dost času se podívat na to, co jsem vytvořil. Co a jak si stáhnout je v minulých příspěvcích.
Jednou v budoucnu to zase zabalím do jednoho, ale to až toho tam bude trochu víc. Už teď ale vím, v jakém bodě to bude.
Takže já se na nějakou dobou odmlčím, slovo máte vy. 🙂-
Odpověď byla upravena před 8 roky a 1 měsícem uživatelem
Pan Nikdo 0..
Attachments:
You must be logged in to view attached files.25 října, 2015 v 13.55 #4922ZXS.91
Účastníkad zacyklení A18: v nějaký síti jsem to viděl vyřešený tak, že v podzemí jezdil libovolnej vozejček po kolejišti. Bylo tam několik výhybek závislých na signalizaci a pokud byly všecky sepnutý po delší dobu (vyřeešeno několika zastávkama na šikovnym místě), vozejček náhodně uvolnil jednu ze signalizací.
31 října, 2015 v 12.50 #4928Pan Nikdo 0.
ModerátorZXS.91: Už nevím, jak to tam je, ale buďto jsem na A18 trochu upravil signalizace, nebo jsem si nakonec řekl, že zacyklení je příliš vzácné, a že na to kašlu. 😀
Podzemní vozejčky jsem taky viděl a tohle řešení nemám rád. V reálu ti taky nic takovýho nejezdí. Pokud chci časovou signalizaci, mohu jí udělat. Ta je ale slepá. Pokud chci nějakou poptávkovou, tu jsem už udělal. Bez podzemních vozejčků. Nepovažuji to za elegantní řešení.Vašichni: No, trochu zklamání, necelých 7 dní a jen jediná reakce?
31 října, 2015 v 15.54 #4929Zemi
SprávcePan Nikdo 0.: Kdyby ses o síť podělil na německém fóru možná bys sklidil víc ohlasů. Česká komunita je už bohužel tak malá, že už i já ztratil iluze o tom, že když něco dokončím, dostane se mi nějaký odezvy. Navíc teď už i s tím dokončováním to je dost problém. Není čas, není chuť, není motivace.. Nebýt chvilek, kdy vidím jak všechno jezdí, jak to funguje a vypadá to dobře a následně se tomu aspoň snažím trochu přiblížit, nestavěl bych v BAHNu už asi vůbec. A to mám tolik rozdělaných věcí..
Dokonce jsem měl v plánu udělat i úpravy tady na webu (jsou potřeba), ale pro koho? Pro 5 lidí? Musel bych tomu věnovat nějaký čas a vzhledem k tomu, že ho mám teď po málu, tak se mi to nevyplatí. A to jsem velký zástance a fanoušek BAHNu.
-
Odpověď byla upravena před 8 roky a 1 měsícem uživatelem
Zemi.
1 listopadu, 2015 v 1.12 #4931Pan Nikdo 0.
ModerátorZemi: Jo, problém je, že německy neumím. Vlastně ani nemám link na to německé fórum. Ale to je jedno, protože moje síť ještě není k dispozici pro takovéhle rozšíření.
Jo, koukám, že nás tady je málo. Je to docela smutné, přijde mi, že lidí, co dělají v BAHNu je víc, jen nějak nevidím jejich aktivitu tady.
Nejlepší je nedělat to kvůli odezvě. O to se snažím. O tu radost z vytvořeného funkčního systému takové komplexity. Ty komenty, to je věc, která by se mi pak líbila, to jo, ale nedělám to pro to.
Jestli by se ti chtělo do úprav, bylo by to fajn. Vlastně, připomíná mi to, že bych byl rád za nějakou svou stránku v sítích, nebo tak. V těch fiktivních… Abych svou práci mohl publikovat přímo tam.
Taky jsem zastáncem. 🙂 A přijde mi, že BAHN by si zasloužil trochu více…jak to říct…aktivních lidí.1 listopadu, 2015 v 11.27 #4932b1
ÚčastníkJo, problém je, že německy neumím. Vlastně ani nemám link na to německé fórum.
To není problém, ale výmluva. http://das-bahn-forum.de/ – je tam i koutek pro mluvící jinak než německy.
Nejlepší je nedělat to kvůli odezvě.
To si taky říkám (konec konců moje uživatelská vozidla byla původně určená jen pro mou vlastní potřebu, až díky poptávce jsem je zveřejnil). Jenže pak to dopadá tak, že se tu skoro nic neděje. Na druhou stranu…
Kdyby ses o síť podělil na německém fóru možná bys sklidil víc ohlasů. Česká komunita je už bohužel tak malá, že už i já ztratil iluze o tom, že když něco dokončím, dostane se mi nějaký odezvy.
I z tohoto důvodu mám některé sítě dvojjazyčné nebo dokonce jen německé (krom toho se mi líbí ten německý systém S-Bahnu, který v Česku nikde neexistuje, ať už se vlakové linky jmenují jakkoli).
1 listopadu, 2015 v 17.16 #4933Pan Nikdo 0.
ModerátorB1: Ne, byl to problém, ale teď už není. 🙂
Že jo? Leda tak, že nás, pár lidí, bychom tady pořádně zabejčili a reagovali na sebe.
Co se týče vozidel, to máš dobrý, o moje se nikdo neptal, publikoval jsem je jen proto, že jsem je měl nasazené v síti a předělat to by bylo poměrně náročné.
Jo, co se týče názvů, tak já jedu striktně v češtině. 😀
Btw, co ty říkáš na mou síť? Je to sice jen na testy, ale i tak…7 listopadu, 2015 v 11.32 #4934b1
ÚčastníkJinak co se toho jazyku v síti týče, u mé budoucí železniční sítě uvažuju o tom, že bych ji rozdělil na dva regiony (země), v jednom by byly české názvy a v druhém německé. Zatím jsem ale pořád ve stádiu návrhu (síť bude mít asi 200×200 kilometrů)
Co se týče vozidel, to je celkem pochopitelné, že víc lidí se bude ptát po Karose B731 než po nějakém pohádkovém vozidle, o kterém v životě neslyšeli.
7 listopadu, 2015 v 17.27 #4937Pan Nikdo 0.
ModerátorB1: V tomhle momentě by bylo snad úplně nejlepší mít všechny názvy sítě pouze jako nějaký index, a podle zvolené řeči by se místo indexů nahrály názvy. 😀
Jasně, to asi jo. Na druhou stranu, chtělo by to trochu myšlení out-of-the-box. Já taky budu chtít staré i nové reálné busy apod., ale je prostě fajn, když se něco, co důvěrně znám, potká s něčím, co jsem vymyslel. Když nějaká K2R projede okolo 7článkové 13T5, nebe vedle nějakého mého UniTramu.
Ve skutečnosti, těch reálných vozů tam mám daleko víc. Jediné, co je jiné, je jejich délka, která se zakládá jen na počtu článků. Anitra? Proč ne 5, 7 a 9 článků? 🙂 To byl můj přístup.
Super, ale co síť? Myslel jsem, že tu naní bude nějaká zpětná vazba. Vy tady jste všichni profíci, zejména ty, B1, já jsem v podstatě novic, tak by mě zajímalo, co si myslíte o mém přístupu k tvoření sítí…9 prosince, 2015 v 21.59 #4971Pan Nikdo 0.
ModerátorAsi mi tady nikdo neodpoví, ale i tak bych se chtěl zeptat, jestli se někdo díval na tu testovací verzi mé sítě. Zajímaly by mě názory a tak.
-
Odpověď byla upravena před 8 roky a 1 měsícem uživatelem
-
AutorPříspěvky
- Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.
Poslední komentáře