Úvodní stránka › Fóra › Nevíte si rady, napište › Reálné vozovny / depa
- Toto téma obsahuje celkem 9 odpovědí. Do diskuze (6 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel kaarfii a poslední změna proběhla před 6 roky.
-
AutorPříspěvky
-
17 ledna, 2016 v 15.38 #5162greenyÚčastník
(používám Bahn 4)
Doteď jsem používal „normální“ přístup k vozovnám / depům, aneb udělat X kolejí, zastřešit je přes depový prvek a linky nějak rozumně rozdělovat na koleje, aby nejezdily všechny na první. Nedávno jsem ale dostal nápad. Co kdybych udělal „reálnější“ vozovnu, takovou, kde by vozidla stály venku / na zastřešených kolejích, ale bez využití depového prvku? Takže vozidla by vlastně nikdy „nezmizela“ z mapy a depo by se krásně plnilo nebo vyprazdňovalo dle denní doby. Jako jedinej způsob mě napadla tuna taktovacích bodů, na každém bude stát vždy jen jedna souprava, na každém taktovacím bodu budou odjezdy (ekvivalent výjezdu z depa). Samozřejmě musím dát pozor na pořadí vozů, aby každý měl možnost kdykoliv do depa zajet nebo vyjet, navíc na „svůj“ taktovací bod. No a na vjezdu do areálu depa bude jedinný depový prvek, do kterého budou vozy „zatahovat“, akorát bude mít nastaveno, že místo aby do něj normálně souprava zatáhla, tak ho jen projede a odstraní se jí stav „zatahuje“, takže projede až na „svůj“ taktovací bod. Co si o tom myslíte? Funkčně to zůstane jako původní depo, ale bude vidět celý vozový park a obsazenost depa.
18 ledna, 2016 v 16.03 #5165Michal90SprávceGreeny:
Mnoho sítí na tomto principu, který popisuješ, funguje.
Podle mě je to nejlepší způsob jak simulovat depo. Nikdy se mi totiž nelíbilo, když třeba i tisíc vozů se naskládá do jediného „depového“ políčka, tak jak je to v Bahnu myšlené, ani jsem tu původní Bahní myšlenku v svoji síti nepoužil. Vždy stavím depo funkčí, aby tam vozidla stála viditelně odstavená. Sice u toho musíš občas víc přemýšlět (obsazení kolejí, pořadí vjezdů a výjezdů,… ), ale podle mě se to určitě vyplatí.
Kdysi jsem to realizoval tak, jak píšeš, tj. fiktivní depo na vjezdu, kde se odstraní stav „Vlak zatahuje“. Časem jsem došel k tomu, že ten zatahovací stav je k ničemu, vlak umím nasměrovat do depa i bez něj. A pokud bych měl vozovnu s více vjezdy (běžné), nepotřebuju pak před každým vjezdem zapráskat políčko tím fiktivním depem, kde se stejně jen rušil ten stav. Výhodnější mi příjde použít třeba nějakou zatahovací linku (např. D jako do depa), která nasměruje vlak do vozovny a změnu na původní linku zvládnu na taktovacím bodě ve vozovně. Ušetřím políčko, kde by muselo být to fiktivní depo. Zvláště v reálných sítích někdy potřebuješ každý kousek místa, depo kde si vlak jen vytvořím si pak můžu hodit někam, kde nebude toho políčka škoda.18 ledna, 2016 v 16.08 #5169greenyÚčastníkDíky za odpověď, nemáš náhodou odkaz na nějakou takovou síť? Třeba i tu na stránce, nechce se mi kvůli tomu stahovat a koukat na všechny 🙂
18 ledna, 2016 v 17.27 #5170ZXS.91ÚčastníkTakhle po ruce mám tuhle německou síť, tam je tohle použité
Attachments:
You must be logged in to view attached files.18 ledna, 2016 v 17.51 #5172StanÚčastníkJá pracuji na stejném principu, vagony odstavím na koleje , ale loko jedou přes točnu opravdu do depa. Tramvaje jsou odstavené tak, jako ve skutečnosti a automusy taktéž na svých místech. Když je problém s prostorem, tak zajedou jako k čištění a jsou v depu schovaném v nějaké budově. Běžně v mých sítích.
18 ledna, 2016 v 21.40 #5173Pan Nikdo 0.ModerátorZajímavé. Přemýšlel jsem nad vozovnami podobně. Ale říkal jsem si, že chci všechny vozy pod střechou. FIktivně si to představuji tak, že se to tam prostě na noc zavře, zamkne, a je to. A v noci může třeba pršet, mrznout, cokoliv, ale moje vozy jsou uvnitř. Ve vozovnách s tepelnou izolací, technickým zázemím, apod.
Taky jsem si všiml, že kapacita vozoven, resp. BAHNích dep je nekonečná. Tak jsem to udělal tak, že na výjezdu je ten prvek depa a za ním pak kolej dlouhá N prvků, to celé pod střechou. Tím mám jakousi iluzi vozovny, co má teda nějakou rozlohu a tak. A na jednu kolej dám vždycky tolik vozů, aby se to tam reálně vešlo, tzn. mám délku té koleje ve vozovně, a pak tam naházím vozy s menší celkovou délkou.
Zátahy a výjezdy taky neřeším stavy, co BAHN nabízí, ale vlastní speciální linkou. Každá linka má na konci V nebo Z, pro vyjíždějící nebo zátahovou. V reálu by tak bylo možné ve městě najít JŘ linky 19Z, což by byla zatahující 19. Bylo by tam sice jen pár odjezdů, ale co… Regulérní linka.19 ledna, 2016 v 5.53 #5176StanÚčastníkPan Nikdo: Ty máš fiktivní sítě a tedy si to můžeš vymyslet. Ale téma zní :reálné vozovny a tedy měli bychom se trochu řídít dle skutečnosti, kde většina vozidel stojí venku.
19 ledna, 2016 v 14.15 #5177Pan Nikdo 0.ModerátorA proč většina vozů stojí venku? Protože nejsou prachy na pořádnou vozovnu. 🙂 V mé síti fiktivní příběh jde tak, že si lidi konečně uvědomili důležitost MHD, je pořádně dotovaná a díky tomu je v dobrém stavu. 🙂
19 ledna, 2016 v 21.54 #5178Michal90SprávceGreeny: Tu jsou odkazy na sítě, které jsem stavěl. V každé je to zatahování udělané trošku jinak, prostě každého styl se vyvíjí. Ale tím, že vím jak tam co funguje, tak bych ti to moh i víc povysvětlovat, pokud bys měl nějaké dotazy. I když to určitě pochopíš sám, nic na tom není.
https://bahn.dopravni.net/wp-content/uploads/2011/12/Rajec-2015.zip28 srpna, 2018 v 23.03 #6217kaarfiiÚčastníkJá si zase pohrávám s myšlenkou odstavného nádraží se vším všudy – tj. simulace mytí vozů, čištění, dozbrojování a údržba jednotlivých kategorií vozů včetně lokomotivního depa. Samozřejmě nejdřív až potom, co se naučím pořádně pracovat s programem.
Mimochodem, nemáte někdo plán pražského ONJ? Vyskytují se ještě někde u nás další odstavná nádraží podobného rozsahu?
-
AutorPříspěvky
- Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.
Poslední komentáře