Úvodní stránka › Fóra › Vaše vozidla a uživatelské grafiky › Dílna b1
- Toto téma obsahuje celkem 72 odpovědí. Do diskuze (8 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel b1 a poslední změna proběhla před 10 měsíci a 3 týdny.
-
AutorPříspěvky
-
13 července, 2016 v 19.16 #5565ZemiSprávce
O chod stránek se starám sám. Druhým správcem je michal90, ten přidává ale spíše jen obsah, případně se s ním radím, když něco upravuju. Mail čtu jen já.
Už je to dýl, co se řešili různí redaktoři a lidi co by nějakým způsobem vypomáhali. Dokonce koukám, že ty tu roli redaktora máš. Takže pokud by se ti zachtělo napsat článek nebo se jinak podílet na webu, nic tomu nebrání 😉
- Odpověď byla upravena před 8 roky a 2 měsíci uživatelem Zemi.
14 července, 2016 v 13.27 #5567b1ÚčastníkChtěl jsem sem teď něco napsat, ale nějak mi nelezou slova. Tak se prostě nechejte překvapit.
Zemi: Soukromě se ozvu přes mail asi večer.
P.S.: Kontrolní otázka: Jsou někde k sehnání bratislavské tramvaje 29T a 30T?
15 července, 2016 v 16.49 #5568ZemiSprávceTo znám. Proto většina článků vzejde ze spontánní myšlenky.
U těch bratislavských tramvajích bych se přikláněl k tomu, jak už ti psal někdo na německém fóru, že je možná nakreslí sám autor programu, když kreslil pražské 15T. Otázka je, kdy nová verze vyjde.
20 července, 2016 v 12.34 #5569b1ÚčastníkTak můžu potvrdit dobrou zprávu: 29T a 30T budou 😉
28 července, 2016 v 10.42 #55811 srpna, 2016 v 13.05 #5586b1Účastník1 srpna, 2016 v 20.02 #5590ZemiSprávceKoukám, že se myslelo i na 14T :).
O tom zkomolení července vím, jen jsem zatím nezjistil, kde to je špatně napsané/generované.
2 srpna, 2016 v 10.30 #5595b1ÚčastníkAno, v průběho posledního měsíce byly všem mým škodováckým tramvajím doplněny otevírací dveře a při té příležitosti jsem vytvořil i tento nový pražský nátěr (vůz 14T na fotce má dveře zavřené, protože je to služební jízda).
8 srpna, 2016 v 13.30 #5599Pan Nikdo 0.ModerátorZemi: Hledej v PHP souborech. Hledej přes všechny. Buďto nějaká lokalizace nebo něco s datem a časem.
WP mi je trochu známý.29 září, 2016 v 15.20 #566420 října, 2016 v 16.12 #5675b1ÚčastníkTak a teď trochu obsáhleji. Zajisté jste si projíždění sítí všimli, že v zoom 2 je výrazný výškový rozdíl mezi tramvajemi a autobusy, zejména při bočním pohledu. To se týká jak standardních tramvají, tak mých a spousty standardních autobusu a mých autobusů ze souborů s názvem b4… Tuto disproporci jsem se snažil vyřešit překlesním autobusů, aby byly vyšší, což fungovalo u dvoustovkových ikarusů a sedmistovkových karos (soubory začínající u2…), nicméně u nízkopodlažních vozů začínají vznikat nepěkné kusy, což je dáno tím, že správná výška je ta u těch původních autobusů (soubory b4…), které jsem dělal tak, aby odpovídaly měřítku 1:64, ve kterém jsou udělána standardní vozidla v BAHNu. Problém je, že tramvaje jsem odvozoval od vozů T3, které jsem dělal podle standardních vozů, které sice vypadají hezky a už jsme si na ně zvykli, niméně nesedí poměr výšky a délky.
V posledních měsících jsem tedy pracoval na novém vozu T3, jehož výška by odpovídala měřítku a který by byl v zoom 2 stejně vysoký jako ty „správné“ autobusy. A zde je výsledek. Bohužel výsledek v zoom 2 na mě působí tak nějak divně. Možná je to právě jen o tom zvyku (vozy ULF mám taky v tom správném měřítku, a ty divně nepůsobí), a proto bych se chtěl obrátit na vás, abyste si ta nová vozidla T3 a K2 vyzkoušeli a řekli mi váš názor.
P.S.: Není-li uvedeno jinak, platí totéž, co pro autobusy, i o trolejbusech.
- Odpověď byla upravena před 7 roky a 11 měsíci uživatelem b1.
Attachments:
You must be logged in to view attached files.21 října, 2016 v 23.30 #5678Pan Nikdo 0.ModerátorB1: Trochu obsáhleji. 😀 Máš se co učit. 🙂
Upřímně? Nevšiml jsem si. Používám pouze svoje vozidla, takže jsem si nikdy nevšiml.
Celý tenhle problém má jednoduché řešení. 🙂 Které jsem objevil před lety. A teď vidím, jak tu píšeš o tom problému.
Říkám tomu počítaný styl. Především, začněme NFZ editorem. Pokud se tam podívám na horní pohled, tak 1 pixel je dlouhý 934 mm. Tzn. pokud mám 8 pixelů v 1:1 zoomu v BAHNu 4, tak to musí mít necelých 7,5 m. Aby délka v NFZ byla stejná jako v BAHNu. Takže to odpovídá měřítku 1:134, resp. 1:67 pro verzi 3. Tímto jsme stanovili měřítka a délky. 🙂 Jednoduché.
Tím pádem i vím velikost pixelů, když budu kreslit vůz. Díky tomu vím, kolik px má mít nějaký vůz, pokud znám jeho délku. Jasně, chce to trochu zaokrouhlování (ideálně nahoru, ať se to tam vejde), ale funguje to skvěle. Nicméně, mělo by se na to vlastně jít naopak.
Stanovím si, jak dlouhé budou články šalin (jednotlivé typy), délku kloubů apod., a pak díky tomu, že to budu stavět modulárně, mohu kreslit. 🙂 Jednoduché. A velmi nápomocné. Pak mám jasno, kolik pixelů na jakémkoliv pohledu. To samé platí i pro výšku, samozřejmě. Všechny zoomy jsou stejně vysoké. 🙂 A navíc, pokud chci delší variantu vozu, je extrémně jednoduché to vytvořit. Tahle metoda (modulární, počítaný styl) mi zjednodušila práci velmi značně.
Ukázka mých vozů je vlastně v mé síti.
Takže…takhle nějak jsem ten problém vyřešil já. K mé naprosté spokojenosti. Třeba to taky pomůže. 🙂3 ledna, 2017 v 23.25 #57232 března, 2017 v 13.13 #5791b1ÚčastníkTak trochu v tichosti přibyly na zdejší stránky moje tramvaje od škodovky.
A abych podal i report z mého aktuálního vozidlového dění, tak momentálně probíhá doplňování otevíracích dveří na autobusy Sor.
5 března, 2017 v 18.11 #5807ZXS.91ÚčastníkZa mě škodovky i tatry naprosto parádní, děkuji! 🙂
otázečka: budou časem i T6 a RT6?
-
AutorPříspěvky
- Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.
Poslední komentáře