Dílna b1

  • Toto téma obsahuje celkem 71 odpovědí. Do diskuze (8 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel b1 a poslední změna proběhla před 8 měsíci.
Aktuálně je na stránce zobrazeno 15 příspěvků - 16. až 30. (celkem z 72)
  • Autor
    Příspěvky
  • #4828
    Tom07fb
    Účastník

    Ahoj, neuvažuješ o vytvoření nových Urbanway, zatím třeba v zoomu 2?

    #4829
    b1
    Účastník

    Vzhledem k tomu, že momentálně se zabývám úpravami stávajících vozů (doplnění otevřených dveří, eventuálně zoom4 nebo nějaké reklamní nátěry), a vůz urbanway zatím vůbec není vytvořený, navíc jej prakticky nepotřebuju (síť Brna bude zasazena do roku 2010), tak to momentálně rozhodně není priorita.

    #4834
    Tom07fb
    Účastník

    Díky za odpověď. Budeš tedy aspoň zveřejňovat své zoom4?

    #4841
    b1
    Účastník

    Budu, ale vždy před zveřejněním s každým vozem potřebuju něco najezdit, abych viděl, jak grafiky vypadají v síti, jestli třeba barevně nebo rozměrově nevyčnívají oproti ostatním vozům, případně jestli nechybí nějaké detaily (u KT8 taky vyzkošet, zda pasují grafiky pro jízdu v opačném směru), nebo jestli zoom 2 nebo 4 nevypadá nějak divně při aplikování reklamního nátěru, což se mi momentálně stalo u bílé T3 v zoom 4 a momentálně přemýšlím, jak to vyřešit.

     

    Nicméně část vozidel v zoom 4 je přibalena k síti Ostrov, která je ke stažení na tomto webu. Sám teď z hlavy nevím, jaká je to verze.

    #4843
    Pan Nikdo 0.
    Moderátor

    B1: Ty to zkoušíš až takhle, jo? Vždycky, když jsem dělal nějakou tu grafiku vozu, tak mi stačilo se na něj podívat v editoru, kde jsem to kreslil, abych zjistil, že tohle není OK, tohle je, apod. A když jsem to pak viděl v síti, tak v pohodě.

    #4848
    b1
    Účastník

    Pan 0: Vždy se dá něco přehlídnout, při kopírování například, když děláte C734 z B731, tak nezapomeňte, že má míň zkosenej spodek zadku, když děláte zoom 4 k B931, tak ohlídat, aby odlišnosti mezi Éčkovou a neÉčkovou verzí souhlasily se zoom 2 apod. V editoru to vidíš na zeleným pozadí, v BAHNu na šedým, různý kontrast může působit různě rušivě (například střecha reklamních vozů T3). Navíc mi teď nějak blbne myš, takže když otevřu vůz, tak jakoby drží kliknutí, což udělá tečku v editované grafice, což si člověk taky nemusí všimnout. Když děláte KT8, tak by “vpředu” mělo svítit bílý a “vzadu” červený obrysový světlo – to se mi přesně stalo, zkopíroval jsem levý pohled na pravý (prootože jsou až na to světlo stejný), a těch světel jsem si všiml, až když mi to v síti v noci svítilo vpředu červeně. A tak dále a tak dále. Všechno se odchytit nedá, ale trochu to aspoň proklepnout je třeba.

     

    A na závěr jedno pozitivum, neustále probíhá “montáž” otevíracích dveří ve stávajících souborech mých tramvají. Odhadl bych to, že jsem ale pořád někde před půlkou, i když to se těžko odhaduje, protože mám před sebou ještě skoro všechny KT8, a tam na jednom vozu je víc než dvakrát víc práce než na T3 nebo K2.

    Edit: Jo a navíc na výklopných/výsuvných dvěřích je taky víc práce než na skládacích – už se těším na 13T 🙂

    • Odpověď byla upravena před 6 roky a 9 měsíci uživatelem b1.
    • Odpověď byla upravena před 6 roky a 9 měsíci uživatelem b1.
    #4851
    Pan Nikdo 0.
    Moderátor

    B1: Dobrý. 🙂 Ale koukám, že ty vozidla celkově kreslíš jinak, než já. Já vždy na bílém pozadí v paint.NETu, kde barva #FFFFFF je rezervovaná na pozdější přebarvení v NFZ editoru na průhlednou (pokud chci „bílou“, jak je v reálu, tak ono je to vždycky trochu šedější a světla dělám trochu víc do modra). Ale jinak u tebe musím velmi ocenit ten smysl pro detail. 🙂 A že konečně děláš Z4 a dveře. 🙂 Je to práce, no…
    Co se týče mého ověřování, tak já vždycky kouknu, jak to vypadá v pohledu 1:1, tzn. jak bych to viděl v BAHNu, jestli mi to připomíná ten vůz, co chci nakreslit, jestli přechody mezi zoomem jsou OK, apod. Pokud mi tohle přijde v pohodě, tak jdu dál, z vozidla udělám celou řadu (stejný design a konstrukce, různé délky), pak to naházím do NFZ editoru, přebarvím, tam to vidím ještě jednou, pokud je teda něco špatně, před ofunkčněním řady mohu opravit, no a pak jedině až to, co uvidím v BAHNu. Tam jsem ale zatím nikdy nenašel žádnou chybu. Leda tak to, co se mi stalo u jednoho vozu, což bylo zvláštní, že pixelové řádky byly nějak divně posunuté a celé to bylo nějak divně deformované. Jen zoom4. Bylo to něco, čeho bych si určitě všiml, když celej ten obrázek byl deformovanej, muselo se to stát asi nějakou chybou na disku, nebo nevím…
    KT8, jo, to mi připomínáš to, co jsem nedávno dokončil. 16 vozidel založených na KT8, různých délek a podílů NP části. Moje řada spočívala v tom, že to byly vlastně KT_B8R (__). Kde _ bylo 6, 8, 10 nebo 12. B8, dle toho, jak to ČKD tenkrát dělali s tím označováním, znamená (B:) jednosměrné vozidlo s podvozkovými čepy 7,5m od sebe, (8:) s šířkou 2,8 m, u mě tedy spíš 2,78, ale zaokrouhlujeme. Rozměry odvozuji z toho, co mi píše NFZ editor, počet pixelů tedy odpovídá té šířce. Úmyslně jsem zvolil trošku širší a hlavně jednosměrnou verzi. K čemu se ale chci dostat: ty jsi dělal obousměrné KT8, taky se do nich chci pustit, nikdy jsem obousměrné vozidla nedělal (protože jsem donedávna nepřišel na nějaké rozumné uspořádání interiéru (což je důvod, proč nenávidim KT8D5R: debilní interiér, kde ať si sedneš, jak si sedneš, vždycky tam bude nějakej ******** *****, co se musí nas*at vedle tebe, naproti tobě, či cokoliv a **** se ti do osobní zóny velmi invazivním způsobem)). Zajímalo by mě, jak je to tam s těma pohledama. Jasně, můžu si stáhnout nějaký z tvých vozidel a přímo se na to podívat, rád bych ale znal i tu teorii okolo, než se do toho pustím. Zatím to mám tak, že pro každý ze 3 úrovní zoomu tu mám 7 obrázků: 2 jsou „univerzálky“ (platí pro celou řadu): čelo a konec. Pak tu jsou 2 horní pohledy, střecha, pokus o pantec, krabice na střeše, případně kabely apod. Pak 3 pohledy z boku: vpřed, vzad a dveře. Co mě mimo jiné zajímá je, jak moc by se tahle skupina pohledů rozšířila a jak moc složité by bylo konvertování jednosměrného vozu na obousměrný, když pro něj mám všech 15+6 obrázků. Vím, že čelní pohledy by nemusely být takové zlo, jak píšeš, ty navíc řešíš noční skin, který já nedělám (to je asi jediné negativum mé metody „výroby“ vozů, udělat noční skin by bylo nutné v NFZ editoru, a bylo by to zlo, navíc, dokud si nemohu nastavit, jakou barvu to bude mít v noci (custom barva přes den, custom (ne nutně stejná, ve skutečnosti ve většině případů jiná) barva v noci), tak o tom ani nepřemýšlím), takže já bych to měl trochu jednodušší. Zejména mě zajímají ty boční pohledy, přehazování pantecu, apod.
    Jo, jo, otevřený dveře jsou taky zábava. Musí být správně vidět do vozu, sedačky a jiné detaily… Kabina řidiče je u 1. dveří hodně důležitá.
    Vidíš to, já jsem vždycky raději kreslil ty výklopný/vysouvací dveře. I v reálu je mám raději. Ty zalamovací, skládací mi přijdou jako překonané. A ano, já jsem četl všechny ty diskuze o pro a proti různým typům dveřím.
    Btw, 13Tčkovou řadu jsem dělal taky. Jestli chceš, tak ti něco z mé tvorby zašlu. 🙂 Já jsem viděl už spoustu tvé, tak ať je to fér…

    #4852
    b1
    Účastník

    Vidíš to, já jsem vždycky raději kreslil ty výklopný/vysouvací dveře. I v reálu je mám raději.

    Tak mně se v BAHNu taky víc líbí výklopný dveře, vypadá to podle mě líp, když to stojí na zastávce. Ale prostě jsem jen konstatoval, že na výklopný dveře je potřeba víc práce než na skládací.

    #4853
    Pan Nikdo 0.
    Moderátor

    B1: Co ostatní témata. 😀
    Jj, to souhlasím. Poslední 4 řady (56 vozidel), co jsem dělal v posledním…týdnu a něco, jsem měl jen tyhle dveře. Je to jednodušší, jasný…

    #4935
    b1
    Účastník

    Aby řeč nestála… jedna zkušební jízda zbrusu nového modelu 🙂

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #4938
    Pan Nikdo 0.
    Moderátor

    B1: Holly shit! Ty jsi dělal ULFko, jo? Wow. Já se na ně zrovna taky chystám, potřebuju je k dokončení dekády. Damn, máš to ale hodně dobrý. 🙂
    Jak je budu dělat, tak začnu na 4článkové (krajní + 2 střední) verzi a půjdu nahoru.

    #4947
    b1
    Účastník

    Tak od toho screenshotu už jsem s tím vozem najezdil pár testovacích hodin, a díky tomu jsem si všiml i několika detailů, které bylo potřeba upravit (hlavně v zoom 4). Proto taky každý vůz takhle testuju. Protože kdybych to neudělal a rovnou začal dělat další varianty, tak bych teď ty detaily musel opravovat v každé variantě zvlášť (z tohoto důvodu je třeba momentálně pozastavena tvorba dalších vozů T3 se zoom 4).

     

    Jinak bych doporučoval, pokud to jde (i já sám jsem to ne vždy dodržel), začínat od nejdelší verze. Vymazat něco je vždy jednodušší než něco dokreslit. U toho ULFu to třeba zas takovou roli nehraje, protože všechny segmenty kromě krajních jsou identické (téměř – až na transparenty a blinkry).

    Ale například u autobusů je lepší začít kloubákem. Až bude hotový, tak stačí obvykle “vyříznout” kloub a pár oken okolo. Stejně tak u tvorby trolejbus → autobus, kdy stačí umazat faje a kastle na střeše. Vyhnete se třeba i problémum, kdy u autobusu netrefíte třeba rozměry nebo polohu střešních oken, a přijdete na to, až když nebude pasovat nástavba na střeše.

    Plus je tady taky motivační faktor. Chci udělat 21Tr, 22Tr a 21Ab. Když udělám jako první autobus 21Ab, tak ta 22Tr bude hotová tak za X let. Zatímco když udělám 22Tr, tak pro 21Tr bude stačit jen pár úprav, ke kterým se jistě dokopu snáz. A 21Ab pak bude v podstatě jen zkopírování té 21Tr a umazání pár věcí.

    Občas se takto člověk dostane díky těm návaznostem do zajímavých situací. Například chci udělat VarioLF2 s reklamou na Manner, jenže tuto reklamu má i vůz Axer, tak by bylo vhodné tyto dva reklamní vozy dělat současně (jinak by hrozilo, že stejná reklama bude mít na každém voze jiné odstíny barev), jenomže proto musím udělat napřed vůz Axer ve stejné verzi jako moje karosy s otevíracíma dveřma, jenomže ten vychází z vozu C954/C955, a ten zase z C934E, a ten z C934, takže napřed musím udělat vůz C934, což se mi ale moc nechce, protože ten vůz je celkem nudnej. (A tak místo toho vzniknul ULF a rád bych udělal třeba i nějaký reklamní ULF, jenomže to napřed musím vychytat ty mouchy u toho základního, aby detaily pokud možno co nejvíc seděly s realitou.)

    #4948
    b1
    Účastník

    Jo, a ještě jedna věc. Kreslíte na vozy zpětná zrcátka? V zoom 4 už to není zas tak zanedbatelnej detail. (Každopádně dodělávat zrcátka na všechny ty karosy se zoom 4, co už mám hotový, bude dost nezáživná mravenčí práce.)

    #4949
    Pan Nikdo 0.
    Moderátor

    B1: Tvou filozofii chápu, a i když to dělám jinak, oba vycházíme ze stejné…věci, zákonu, říkej tomu jak chceš. Je to lenost. Aneb nedělat stejnou věc víckrát. Neopravovat.
    Kreslení trolejbusů a autobusů mě teprve čeká. Ale nejdřív doopravdy budu dělat trolejbusy a pak až busy. A budu to dělat stejně. Pro mě ale nejdelší znamená spíš to, co obsahuje všechny typy článků. Stavím to na díly, v podstatě.
    Varia jsem dělal tak, že jsem si nejdřív udělal LF3 (aka F2, u mně), což má všechny typy článků. Z toho pak zkrátit i prodloužit.
    Jediný rozdíl máme v testování. Já to do BAHNu nedávám. Koukám se na to ještě v editoru. Než přejdu do „výroby“, hledám chyby.
    A zrcátka kreslím. 🙂 Stejně tak jako kabiny řidiče. 🙂 I když teda v mé fiktivní síti je provoz řízený kompletně automatizovaně. Stále tam teda ale je možnost převzít řízení ať už na dálku nebo přímo ve voze.

    #4950
    b1
    Účastník

    Aneb nedělat stejnou věc víckrát.

    Nojo, programátoři 🙂

    Tak teď jsem se podíval, ty neÉčkový devítistovky už mám všechny, akorát jsem je ještě nevyexportoval. Takže teď mě čekají Éčkový kromě městských. Alespoň malé pozitivum je v tom, že už tam nejsou žádné kloubáky 🙂

    Jinak kabinu řidiče musím dělat u vozů s otevřenýma dveřma (proč myslíte, že se u mých městských karos neotevírají přední dveře 🙂 – ale u linkových už ty otevřený přední dveře holt být musí)

Aktuálně je na stránce zobrazeno 15 příspěvků - 16. až 30. (celkem z 72)
  • Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.