Úvodní stránka › Fóra › Vaše vozidla a uživatelské grafiky › Dílna b1
- Toto téma obsahuje celkem 72 odpovědí. Do diskuze (8 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel b1 a poslední změna proběhla před 10 měsíci a 3 týdny.
-
AutorPříspěvky
-
31 ledna, 2015 v 16.57 #4467b1Účastník
Původně tohle mělo na starém fóru patřit do vlákna Vaše vozidla, ale to tu není, tak jsem teda chtěl vytvořit téma podobné Zemiho dílně, ale prostě s nesklonnou přezdívkou to moc nezní, ale snad je jasné o co jde.
Bohužel v této chvíli se ode mě žádné novinky nedočkáte, ani screenshot (snad se zavděčím novým avatarem), ale pár myšlenek, mimo jiné i ke vztahu k mé tvorbě, která byla celkem bohatá, no nicméně od té doby přišly dvě novinky: zoom 4 a otevírací dveře, a tak s tím teď bojuju, abych zjistil, že to je sice strašně hezké, ale taky strašně náročné.
Příklad: do teď jsem měl K2 v základní barvě (červeno-krém, vozy K2R a modernizace nechme teď pro jednoduchost stranou) ve verzi s vlnitým plechem na bočnicích a bez něj, tj. celkem 2 vozy. No a teď jem tedy začal doplňovat pohledy s otevřenými dveřmi, a co jsem nezjistil: ony jsou vidět sedačky. A teď máme K2 s červenýma, žlutýma a šedýma sedačkama, dokonce i K2, kde jsou sedačky šachovnicově namixované (jistě si spočítáte počet kombinací), a to nepočítáme vozy po opravě, kde byly některé sedačky nahrazeny jinak barevnými, ale už netvoří ten šachovnicový vzor. Obojí ve verzi vlnplech a rovnej plech. To máme najednou 6 vozů (budeme teď pro lehčí počty brát jen ty „jednobarevné“). Ale co se nestalo, při otevřených dveřích je vidět i kabina řidiče. Ty jsou v brně ve dvou verzích, tj. máme už 12 vozů.
A to teda mluvím jen o vozech K2 ve stavu z 90. let (pro síť, kterou chci zasadit právě do 90. let), tj. bez modernizace a nepočítám reklamní nátěry.
A další násobení nastane po vytvoření grafiky zoom 4. Ta totiž dovoluje zobrazit daleko více detailů, kterými se vozy liší. Zde bych jako příklad uvedl přední dveře u sedmistovkových sólo karos (nevím, jak to popsat, kdo neví, o čem mluvím, tak to pak můžu dovysvětlit nějakým obrázkem), které mají dvě verze, takže najednou mám dvojnásobný počet sedmistovkových sólo karos.
A teď si vemte rozdíly u karos mezi Prahou a Brnem (dva největší české provozy), v každém jsou ty detaily jiné (např. cedule s číslem linky).
A to pořád mluvím o vozidlech z 90. let, kdy (v ČR) všude jezdilo to samý, na trhu byl prakticky jeden typ sólo městskýho autobusu, a kolik práce z toho je. (Ano, bylo víc typů dle převodovky a asi i motoru, ale naštěstí tyto vnitřnosti v BAHNu není třeba rozlišovat)
A teď si představte takto dělat vozidla v dnešní době, kdy třeba jen takovej SOR ma mnoho modelů a jeden a ten samej model vypadá u každého dopravce jinak…
Samozřejmě vozdila budu dělat dál, protože mě to baví, asi časem doplním ty otevírací dveře i na ty SORy a tak dále, ale asi už to nebude tak bohaté jako dřív.
A nebojte, mám ještě nějaké dosud nezveřejněné věci 😉
1 června, 2015 v 23.43 #4773b1ÚčastníkJenom krátka textová zpráva. Uspěšně jsem dokončil vozy B931 a B941 s otevíracími dveřmi včetně zoom4.
3 června, 2015 v 12.11 #4779ZemiSprávceJsou někde k sehnání vozidla co byly dostupné na Ivozovně? Většinu jsem jich našel různě po sítích, bohužel ale bez zoom2. V Ostrově pak máš už i některé se zoom4, to bych i oželel.. Ikdyž otevírací dveře jsou taky lákavý i se zprávou, že jsi dokončil další vozy.
7 června, 2015 v 12.55 #4786b1ÚčastníkNejradši bych je nahrál sem.
Autobusy a trolejbusy budou s otevíracími dveřmi téměř všechny komplet nové (rovněž je u nich výška vozidel sjednocena s tramvajemi). Do tramvají budu otevírací dveře přidávat postupně.
14 června, 2015 v 14.17 #4789b1ÚčastníkTak fórum vypadá jako one man show…
Tak něco obrazově
Attachments:
You must be logged in to view attached files.14 června, 2015 v 18.07 #4791Pan Nikdo 0.ModerátorNejsi jediný, kdo tu jede svou show. Na tvou se aspoň někdo přišel podívat. 😀
Anyway, je to moc pěkný, to se musí nechat. Všímám si, že tam jsou mezi busama mezery, poměrně velký, to je daný vlastně BAHNem, že jo? Já jen, že ve 4. verzi jsou ty mezery poloviční, protože menší dílky (kvůli tomu ho považuji za daleko lepší).
Jak jsi prosím tě pracoval s taktovacíma bodama? Tohle muselo být docela peklo. Nejen, aby se tam teda všechny ty busy vešly (což o to, oni se tam nevejdou ani v reálu), ale hlavně aby všechny reagovaly na ten odjezd… V řadě tam jsou víc, než 3…
Ještě jedna věc. Pokud mluvíme o té one man show, nechceš se kouknout, co jsem postnul do svých vozidel?8 července, 2015 v 20.14 #4810b1ÚčastníkTak schválně si tipněte jak dlouho trvá taková na první pohled jednoduchá reklama.
K předchozímu příspěvku: Rozjezdy jsou dělaný signalizacema (Ty dva taktovací body, co tam jsou vidět, jsou pro posilové spoje linek 92 a 99, které nevyčkávají na ostatní busy.), a to, že některý mají otevřený dveře jen využívá jednoho bugu. Logicky by měl mít otevřené dveře vždy jen ten první v řadě.
Attachments:
You must be logged in to view attached files.11 července, 2015 v 10.14 #4813ZemiSprávceKdyž se jen na barevný podklad hážou nápisy a loga, tak by to nemělo zabrat víc jak hodinku (aspoň u zoom2). Horší variantou je, když nápisy překrývají okna nebo se jedná opravdu o celovozovou reklamu, kdy je to jeden velkej obrázek.
U zoom2 je i výhoda, že kolikrát se ani nemusí použít původní logo, ale stačí najít tomu podobný font a v malování si ho prdnout rovnou na barvu jakou chci. Ten kdo dělá grafiky ví, že původní barvy (loga, vozidla,..) kolikrát v BAHNu nevypadají tak věrohodně a je třeba si s tím hrát. U některých reklam se dají udělat detaily i ručně, ale to platí spíš jen pro zoom2.
Jestli máš nějaký jiný techniky, rád se něco přiučím.
11 července, 2015 v 11.50 #4814b1ÚčastníkZemi přesně vystihl ten rozdíl mezi zoom1 a zoom4 , s tím, že zoom2 je něco mezi – někdy stačí zmenšit logo, někdy si to člověk musí načmárat sám, podle toho, co vypadá líp. Většinou i u textu přes celou bočnici vozu nelze v zoom2 rozeznat jednotlivá písmena. Mnohdy ani u zoom4.
Tady je to přímo z originálního loga Minolty*, pod které jsem v grafickém editoru přidal růžovou barvu. Toto je ještě jednoduchá reklama, protože grafika není přes dveře a pod jednotlivými okny se motivy opakují.
Tuhle reklamu jsem dělal hlavně proto, že tohle byl jediný brněnský vůz KT8, který měl na jednom krajním článku polopantograf a na druhém klasický pantograf, tj. každý boční pohled dvakrát, ale nejvíc práce bylo nakreslit polopantograf ve vztyčené i složené poloze v zoom4.
Nicméně toho polopantografu pak aspoň využiju u dalších vozů (T6A5, T3R, KT8D5N atd.) – teda rozlišovat jednotlivé typy polopantografů už nehodlám.
Každopádně mám i daleko náročnější reklamní kousky, ke kterým chci udělat zoom4.
A momentálně nejbližší větší cíl je zoom4 k vozům 21Tr a 22Tr.
* edit: Logo a text Minolta pochází z originálního loga. Text nad dveřmi a text „copier“ pod okny jsem si v Malování nakreslil sám, aby zhruba odpovídal, a pak zmenšil.
- Odpověď byla upravena před 9 roky a 3 měsíci uživatelem b1.
12 července, 2015 v 11.23 #4817Pan Nikdo 0.ModerátorNa to řeknu snad jen to, že jsem rád za svoje přesvědčení. Reklamy na svých vozech nechci. Reklamy jsou zlo. Místo toho si udělám nějaký líbivý design vozu, který je pak unifikem celé řady založené na stejném voze. Toho kreslení je dost už tak.
16 července, 2015 v 15.21 #4820b1ÚčastníkMoje stránky spolu s funkčním stahováním vozidel byly provizorně obnoveny na adrese http://bus.xf.cz/ivozovna/
20 července, 2015 v 10.42 #4821ZemiSprávceVýborně! Už se těším až se tam objeví aktualizované sady. Jinak u Brna koukám, že je aktuální stav k 16.7.15, to je další dobrá zpráva. Zároveň mě to totiž motivuje k dokončení vlastních výtvorů.
20 července, 2015 v 13.26 #4822b1ÚčastníkEhm, to datum je generováno automaticky podle data nahrání souborů, stejně jako u vozidel, proto je všude červenec 2015, s tím bohužel nic neudělám.
Ale jinak se na síti Brna pracuje, stejně jako na síti Ostrov (na té poněkud intenzivněji, protože tam mám vcelku volnou ruku). A na vozidlech taky (nově například testuji 14TrM a 15TrM v zoom4).
21 července, 2015 v 9.56 #4823T_DÚčastníkA o té aplikaci na výpočet intervalu se taky uvažuje? Byla to skutečně šikovná věcička, která dokázala ušetřit čas nad přepočítáváním a následným zapisováním do vexlu / rozpojovacího bodu atd.
“Život je soubor průserů přicházejících náhodně po sobě.”
21 července, 2015 v 13.03 #4824 -
AutorPříspěvky
- Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.
Poslední komentáře