Úvodní stránka Fóra Vaše sítě .nt3 Všeobecná diskuse o sítích

Zvolené téma obsahuje celkem 178 odpovědí. Do diskuze (9 účastníků) se naposledy zapojil uživatel  Michal90 a poslední změna je stará 3 dny, 20 hodin.

Aktuálně je na stránce zobrazeno 15 příspěvků - 76. až 90. (z celkem 179)
  • Autor
    Příspěvky
  • #5725

    kazlik
    Účastník

    Zkoušel zde někdo něco v BAHNu „naprogramovat“? Zde pro ukázku je můj pokus o dvouciferný čítač

    • This reply was modified 1 rok by  kazlik.
    Přílohy:
    Musíte být přihlášen pro zobrazení příloh.
    #5729

    ZXS.91
    Účastník

    Kazlik: Vypadá to zajímavě, taky jsem nad něčím podobným uvažoval. Škoda, že jsi nepřidal nějaké popisky, člověk by snáze pochopil, jak to celé funguje 🙂

    Z jiného soudku: To se tak člověk toulá po netu a něco najde. To ho natolik zaujme, že prohrabe fotky a internety kvůli podkladům a začne budovat. Zatím jen ukázka, třeba někdo pozná, o co jde 🙂

    Přílohy:
    Musíte být přihlášen pro zobrazení příloh.
    #5731

    kazlik
    Účastník

    ZXS.91: Jsem to dělal jen tak narychlo, dělal jsem pokus kalkulačky, která by uměla sčítat i odčítat, ale to ještě si musím pohrát s tím odečítáním, trochu mi to blbne

    Jinak se to pokusím trochu vysvětlit:

    V pozdemí v -1 se nahoře nachází tzv. hodiny, které udávají impuls. Jedná se o ten vlak napravo. Nachází se zde 10 kolejí, každá pro jedno číslo 0-9. Při najetí na jednu z kolejí se aktivuje signalizace daného čísla.

    Celkově se pro každou číslici používá 12 signálů. Jednak signály na čísla (0-9), tak dále signál Reset a Start. Signál Reset způsobí zatažení vlaků z displeje a start odblokování vlaků z podzemí do displeje.

    U displeje se nachází 7 vlaků, které zajíždí na jednotlivé krystaly displeje. Zkratky jsou podle toho, kam má vlak zajet (Left Short, Left Long, Up, Medium, Bottom, Right Short, Right Left). Ty poté vyjedou do displeje a zastaví se před signálem Reset, který byl již zmíněn. Jakmile začne reset displeje, tak vlaky zajedou opět do podzemí a poté opět následuje roztřídění na jednotlivé koleje.

    Při nájezdu vlaků LS, RS na číslici je ještě potřeba pohlídat, aby u některých čísel najížděly z opačné strany, aby se zastavily v místě, kde je potřeba a ne na opačné straně.

    Jinak v příloze je ukázka současné BAHN kalkulačky

    Přílohy:
    Musíte být přihlášen pro zobrazení příloh.
    #5734

    Harpagon
    Účastník

    Ahoj všem,

    stáhl jsem si Bahn388r4 a z těchto stránek síť České dráhy 2004. Vymazal jsem všechny linky a vlaky abych mohl začít se vším sám dle vlastní fantazie. Ovšem hned se naskytl problém. Když jsem z ONJ – Vj. poslal vlak přes Vršovice, Hlavák a dolů spojkou směr Libeň, tak na vjezdu do Libně (návěstidlo za mostem) se vlak zastaví proti stůj a je stále blokován. Je to jediný vlak na celé síti. Nevíte někdo co s tím? To samé se mi stalo s jiným vlakem, ale až na širé trati mezi Pečkami a Velimí. Zastavil „mezi poli“ u klacku, kde bylo  stůj a nic. Prosím moc o radu =) . Děkuji 😉

    #5735

    ZXS.91
    Účastník

    Harpagon:

    Při ručním smazání vlaku na trati v úseku krytém signalizací se na ní nepřepne počítadlo, tudíž úsek se tváří jako obsazený, i když v něm není nic. Stisk F4 na návěstidle vrátí počítadlo na nulu a nastaví ho na volno.

    #6015

    Matej78
    Účastník

    Dobrý deň.
    Mám trochu nezvyčajnú myšlienku, tak prečo to neskúsiť.
    Veľmi rád tvorím grafikony, o to radšej riadim či destabilizujem (z pohľadu dispečera) dopravnú prevádzku. Toto všetko mi hra Bahn dokonale ponúka.
    Dlhé roky sa dokopávam k tomu, aby som postavil vlastnú, schopnú sieť. Za poslednú dobu som rozbehol aj aktivity netykajúce sa dopravy, takže úspešná realizácia by bola celkom v nedohľadne. Keďže najviac si grafikon podľa svojich predstáv šperkujem v okolí Prešova (MHD, PHD, vlaková doprava, linky s celorepublikovým charakterom), tak voľba práve padla na to.

    Rád by som preto našiel niekoho, kto by bol ochotný postaviť sieť – od ciest až po zopár perlí v užívateľskej grafike.

    Po kvalitatívnej stránke niečo na úrovni sietí ,,dedina“, „Osciezna“, „Mariánske Lázne“, „Tábor“, príp. až „Střežňovsko“.

    Po kvantitatívnej stránke by šlo o ca. 900 km2, ca. 25 obcí, jedno okresné mesto a jedno krajské mesto.

    Termín si rozhodne nestanovujem. Nechcem, aby protistrana robila niečo nasilu, len tzv. „aby bolo“.
    V takýchto veciach – paradoxne – nie som vôbec zásadovitý, takže uvítam aj pozmeňujúce návrhy.
    Svoje otázky (a záujem), hlavne čo sa týka finančnej kompenzácie, pokojne píšte na matej.macko78@gmail.com.

    • This reply was modified 2 měsíce, 1 týden by Zemi Zemi.
    #6019

    Michal90
    Správce

    Matej78: Dobrý den, e-mailem jsem Vám zaslal nějaké nápady. Nechci tady zabírat místo.

    • This reply was modified 2 měsíce by  Michal90.
    #6034
    b1
    b1
    Účastník

    Klid před bouří…?

    Toto je můj aktuální projekt. Na Vánoce bych tuto síť chtěl (a měl) zveřejnit.

     

    Edit: A opět se neodeslala příloha na první pokus.

    • This reply was modified 1 měsíc by b1 b1.
    Přílohy:
    Musíte být přihlášen pro zobrazení příloh.
    #6037
    Pan Nikdo 0.
    Pan Nikdo 0.
    Moderátor

    B1: Pěkné. Prosím tě ale… To schéma. Dívám se na to jako outsider a jsem zcela ztracený. Nevím, co je tram, trol nebo bus. Tohle by mělo být odlišeno tloušťkou čáry. Občas taky koukám na nějakou čáru a hledám k ní nějaké číslo linky a prostě nenacházím.

    Ale co já to kecám, že jo? Svůj Sokolov mám rozpracovaný roky a jediné, co jsem vyprodukoval, je schéma linek, jinak se tomu vůbec nevěnuju. 😀

    #6038
    b1
    b1
    Účastník

    Vzhledem k tomu, že i některé autobusy a trolejbusy jsou páteřní linkou, přišlo mi zcestné dělat tramvaje tlustší čarou. Tramvaje jsou tedy 1-6 (chybějící linka 4 byla původně jižní část linky 5), trolejbusy 21-23, autobusy 41-56, ve schématu chybí noční linky 91-94 a autobusová linka A1, která slouží jako provizorní náhradní doprava v rozestavěném úseku linky 1 mezi stadionem a náměstím Svornosti. V síti jsou navíc vlakové linky, autobusy „ČSAD“ do okolních obcí, a taky dva školní spoje.

    Momentálně jsem dokončil upravený jízdní řád linky 55, což bylo nutné ke zveřejnění sítě. Některé jízdní řády budou ale potřebovat ještě drobnější úpravy. V síti je navíc výlukový provoz – kvůli vánočním trhům na náměstí Míru jsou linky 2, 3 a 5 odkloněny přes radnici, posilová doprava linky 5 k výstavišti nebo třeba posilová doprava ke stadionu.

    #6039
    b1
    b1
    Účastník

    Jak jsem slíbil, zveřejńuji svoji síť. Spoustu věcí už jsem napsal, tak snad jen upozornění, že na spoustě konečných jsou ostré obraty, hlavně v ranní špičce, takže prosím ignorujte zpoždění do 1-2 minut.

    • This reply was modified 3 týdny, 6 dní by b1 b1.
    Přílohy:
    Musíte být přihlášen pro zobrazení příloh.
    #6042

    Michal90
    Správce

    B1: Musím říct, že Petrov stojí za to. Ještě jsem nestihnul projít celou síť, ale nadchla mě její propracovatnost v provozu i v krajině. Všechny části města jsou hezky vypracované i s detajly, které dodávají na autentičnosti. Za celou sítí musí být obrovské množství práce a času.

    Za následující (kostruktivně) kritické řádky se předem omlouvám, nemají vyjadřovat, že by snad síť nebyla jedna z nejlepších, co jsem za poslední čas viděl.
    1: Soudě podle Innsbruckých tramvajítram. vozů německé/rakouské provenience předpokládám rozchod 1000 mm. Jenže Tatra T1 nebyla vyráběna pro 1000 mm rozchod. (Jestli je možná vyměnitelnost úzkých podvozků např. z Tatra T2 po skříň „té jedničky“ nevím.) Na druhou stranu ve fiktivní síti je možné všechno, takže to není zásadní problém. Alespoň bych někam k síti připsal, jaký rozchod v Petrově vlastně je.
    2: Na železnici mi chybějí návěstidla.
    3. Jako cestujícímu mi chybí možnost přečíst si jízdní řád (minimálně jsem žádné pdf, či jiné nobjevil).

    Na závěr něco nekritického: Jako cestujícímu mi (na rozdíl od kolegy výše) vůbec nevadí, že podle linkového schématu nepoznám, co je tramvaj, trolejbus nebo autobus. Pro mě je podstatné, že se dostanu z bodu A do bodu B, čím tam pojedu, je mi v zásadě fuk.
    V schématu navíc oceňuju vyznačení, že např. linky 45, 46, 51 jezdí jen v prac. dny, super nápad. Jen u linky 47 mi chvilku trvalo, než mi došlo, že omezení v prac. dnech „7-8“ je myšleno 7-8 hodin, možná bych to napsal jako „7:00-8:00“.
    Že chybí linka 4, vůbec nevadí, aspoň to má nějaký historický vývoj. Ve skutečnosti taky mnohdy plno čísel není obsazených. Sám někdy vynechávám čísla, abych docílil efektu „historického vývoje“.

    Jinak je v síti plno fajn nápadů, až by se chtělo některé okopírovat….
    Přeju proto pevné nervy s pokračováním v projektu.

    • This reply was modified 3 týdny, 4 dny by  Michal90.
    • This reply was modified 3 týdny, 4 dny by  Michal90.
    #6045
    b1
    b1
    Účastník

    Děkuji za reakci.

    ad 1. Na tohle jsem vůbec nepomyslel. Rozchod jsem automaticky bral 1435mm, předpokládám, že do těch düwagů pasuje i normálněrozchodný podvozek, takže předpokládejme, že všechny vozy mají sjednocený rozchod kol (a taky elektrickou výzbroj).

    ad 2. Železnice je teprve v plenkách. Postupně mám v plánu tvořit okolní vesnice a spolu s tím se budu stále více věnovat železnici.

    ad 3. Některé linky nemají JŘ v elektronické podobě, například linka 53, která má taktovací bod jen na jedné konečné a jezdí na ní jen dva vozy. Protože chci i trochu naznačit historický vývoj, budou se některé jízdní řády muset předělat, například u linky 43 přidat jedno vozidlo navíc, abych se zbavil ostrých obratů.
    A i ty, co mám v elektronické podobě, tak nejsou ve stavu ke zveřejnění, protože často u nich nejsou vypsány všechny zastávky na trase nebo místo názvů zastávek používám zkratky. Vlastně jediné, co by se dalo z fleku zveřejnit, jsou pouze linky 3, 21 a 43… Navíc, jak se právě přesvědčuju, tak mi nějak nejde export z excelu do pdf, aby to vypadalo nějak k světu, takže asi ani to nebude 🙁

    Tak nakonec přece aspoň JŘ linky 21, protože ta má opravdu zajímavý jízdní řád.

    ad Schéma: U té linky 47 se to tam prostě nevejde.

    ad Vynechávání čísel: Tu linku 4 jsem tam vážně měl. Vlastně původní linky 4 a 5 jsou pořád na výhybkách jako 04 a P5. Občas jsem si říkal, že bych přeskočil nějaké číslo, aby na podobných trasách jezdily linky s podobným číslem, ale ono to zatím tak nějak samo vyšlo (např. 43 a 53, 44 a 54, 45 a 46, linky 42 a 52 byla původně jedna linka – pak jsem je rozdělil, aby vznikla možnost v budoucnu prodloužit linku 42 dál na jih, v budoucnu budou možná také linky 55 a 56 prodlouženy a spojeny v protisměrné okružní linky). A určitě se budou i nějaká autobusová čísla rušit s prodlužováním tramvajových linek.

    Síť se samozřejně bude nadále rozvíjet, akorát se mi nechtělo naráz instalovat množství semaforů, které by mi rozhodily již hotové jízdní řády, takže tyto úpravy budu dělat postupně. Proto je síť momentálně zasazena do historie (cca polovina 70. let dle použitých vozů), protože se současnými vozidly by bylo nerealistické, že v síti nejsou téměř žádné světelné křižovatky.

    Síť je navíc i perfektně připravena i na verzi 3.89, ze které bych, až vyjde ostrá verze, chtěl využít některé věci (například mezicíle na školním spoji linky 56, který je momentálně řešen linkou 56S – tento spoj s odjezdem po-pá v 7:35 od nádraží Šumice koná závlek přes zastávku Loučka, gymnázium a zpravidla je na něm nasazen jediný kloubový autobus vozovny Martinov – i toto mám ošetřeno, aby to vypadalo realisticky: když se vůz „porouchá“, tak na tento výkon vyjede sólo, protože jiný kloubák není k dispozici).

     

    To je prozatím vše.

    • This reply was modified 3 týdny, 4 dny by b1 b1.
    Přílohy:
    Musíte být přihlášen pro zobrazení příloh.
    #6048

    Michal90
    Správce

    b1: Není zač za reakci. Rád přispeju názorem.

    ad JŘ: Myslím, že i v excelu by to stačilo. Jinak mám s JŘ podobné problémy, i když je mám v PC, málokdy jsou ve stavu k zveřejnění, většinou mám pracovní verze s hromadou poznámek, kterým sám už nerozumím. Ale pokud se dorabu k nějaké finální verzi sítě, snažím se mít i zpracované JŘ pro zbytek lidstva.

    ad číslování: Systém „Podobná trasa = podobné číslo“ jsem taky zkoušel. V podobě základní linka (např. tramvajová) bude 6 a k ní doplňková jezdící ve špičku třeba jen v části trasy bude 16, má, podle mě, smysl. Ikdyž teda povětšinou čísluju nahodile, tak tyhle situace, kde se to nabízí, očísluju záměrně podobně.
    Např. linku 49 bych očísloval jako něco s jedničkou na konci, minimálně na schématu vypadá jako logické pokračování „jedničky“ (i pro podobnost barev).

    Protisměrné okružní linky se mi zalíbily, při pohledu na schéma Petrova mě napadla (krom 56-55) varianta 41-49.

    ad přecházení mezi verzemi Bahn: Tohle mě nějak minulo, všechny rozpracované sítě udržuju v původní verzi z počátku stavby. Některé novinky v Bahnu nepříjemně rozhazují funkčnost a jsem líný celou síť revidovat. Nadruhou stranu pak mám celkově zastaralou síť, což taky není úplně výhra, takže obdivuju, že uvažuješ i do budoucna.

    Dotaz na konec: K čemu slouží skryté smyčky pod vozovnami a spojování/rozpojování vozů (i autobusů)? Napadá mě jedině přenos kmenové linky spojením vozidel a následné rozmíchání vozů do nového dne, aby nejezdilo po stejné trase stále stejné vozidlo.

    • This reply was modified 3 týdny, 2 dny by  Michal90.
    #6050
    b1
    b1
    Účastník

    Pokračování jedničky bude linka 41 k nádraží Šumice a zbývající úsek linky 41 bude zařazen do trasy linky 56.

    Linka 49 nicméně byla také zamýšlena jako pokračování linky 1, a ta tramvajová trať bude postavena, už jenom kvůli spojení s vozovnou Čeňkovice, nicméně na ní bude jezdit úplně nová linka. Linka 1 jakožto páteřní by měla jezdit spíše v radiálním směru, a na lince 49 je jen pár zastávek bez přímého spojení do centra.

    I z toho důvodu nebudou linky 41 a 49 okružní.

    ad různé verze: Minimálně od verze 3.86 přinesla každá nová verze něco, co pro mě bylo velmi užitečné, a jak jsem už zmiňoval, verze 3.89 dokonce obsahuje dvě moje přání.

    ad podzemní smyčky: To je přesně ono. Vysledovat se to dá například na reklamních vozech. A do budoucna to bude ještě velkolepější, mimo jiné je vozovna Čeňkovice připravena na rozpojování souprav (což se ovšem momentálně nepraktikuje) a ústřední dílny a tramvajová továrna taky nejsou v síti jen tak, s tím mám velké plány 😉

Aktuálně je na stránce zobrazeno 15 příspěvků - 76. až 90. (z celkem 179)

Pokud chcete odpovědět na toto téma, musíte se nejdříve přihlásit.