Úvodní stránka Fóra Vaše sítě .nt3 Všeobecná diskuse o sítích

Zvolené téma obsahuje celkem 81 odpovědí. Do diskuze (9 účastníků) se naposledy zapojil uživatel  Michal90 a poslední změna je stará 3 týdny, 3 dny.

Aktuálně je na stránce zobrazeno 15 příspěvků - 1. až 15. (z celkem 82)
  • Autor
    Příspěvky
  • #4483
    b1
    b1
    Účastník

    Přijde mi trochu zbytečné zakládat diskusi pro každou „méně významnou“ síť, takže jsem založil tohle vlákno.

    A hned mám první postřeh, a to z mé sítě města Ostrov, která byla na webu před týdnem zveřejněna. Doufám, že měla úspěch, boužel tady není počítadlo stažení. Nicméně všiml jsem si jedné věci, a sice že noční autobusy se potkávají v jiné časy než noční tramvaje, a když jsem to chtěl napravit, tak jsem zjistil, že dochází k nemilé věci, a sice někdy je ve večerních hodinách zablokována smyčka Lesná, náměstí Svobody, což má za důsledek špatné řazení večerních sólo vozů na lince 23, což má za důsledek výpadky v odjezdech noční linky N1. Zkoušel jsem najít příčinu, ale zrovna v těch situacích, kdy jsem to sledoval, šlo všechno podle plánu.

    Pokud tuto chybu někdo z vás zaznamenal a zpozoroval, co je příčínou, tak bych ocenil, kdybyste mi to napsali. Zkoušel jsem projet simulaci několikrát, mám (narozdíl od vás) k dispozici i moje oběhy vozidel, ale zatím jsem příčinu neodhalil.

    Tak jako tak až se podaří tuto chybu odstranit, vyjde opravená verze.

    #4490
    b1
    b1
    Účastník

    Tak chyba nalezena a odstraněna. Příčinou bylo špatné řazení vozů 25/4. a 27/6. ve výše jmenované smyčce.

    @Zemi: Aktualizovanou verzi najdeš tam jako vždy pod číslem 03, můžeš ji dát ke stažení místo současné sítě na webu.

    #4495

    Michal90
    Správce

    b1: Já jsem si tvou síť stáhnul (takže si můžeš započítat minimálně jedno stažení). Provedení sítě se mi líbí, co oceňuju je zpracování krajiny, vím kolik času tu zabere. Co se provozu týká, já bych k síti dal na stažení i JŘ jednotlivých linek, úplně obyčejný jako je pro normální cestující. Potom by se daly hledat i „chyby a nedostatky“ v provozu. Takhle bez JŘ sice provoz taky sleduju, ale nemůžu posoudit jestli to „tak má být“ nebo je někde chyba. On ten JŘ se dá sepsat např. v excelu za chvilku a člověk se pak v síti líp orientuje (aspoň teda já). To je asi tak jediná věc co bych vylepšil, jinak samozřejmě pochvala!

    #4496
    b1
    b1
    Účastník

    Jízdní řády můžu dodat, mám oběhy vozů v excelu a program na export do jízdního řádu, snad akorát kromě linky 1, k té nemůžu nic najít. Na ukázku screenshot jízdního řádu linky 15.

    Jinak teď díky tomu zveřejnění jsem se rozhodl zase na této síti pracovat a budovat nové tratě, takže časem bude třeba i pokračování.

    Přílohy:
    Musíte být přihlášen pro zobrazení příloh.
    #4498

    Michal90
    Správce

    b1: Třeba tak, nemohl jsem si nevšimnout, že byla inspirace Brnem (nebo jsi z Brna? Ale na to samozřejmě nemusíš odpovídat, do toho mi nic není).

    Jak píšeš, že máš oběhy vozů v excelu, chápu dobře, že máš pro každý vůz zpracovaný jř (třeba na samostatném excelovém listu) nebo máš v excelu jeden jř za celou linku a v něm poznámky „toto je takový vůz“ a „toto makový“…
    Já používám druhou možnost – jeden jř za celou linku s milionem poznámek o vozech, nakonec udělám kopii, v které smažu moje poznámky a mám jř pro normální lidi, ten potom hodím k síti (třeba Úzkorozchodky DPMO, abych trochu zpropagoval můj výtvor).

    Jinak držím palce ohledně pokračování, sám se teď snažím rozběhnout práci na nové síti (resp. takovém dlouhodobém bahním projektu) a jde to strašně ztuha.

    • This reply was modified 2 roky, 10 měsíců by  Michal90.
    #4728
    T_D
    T_D
    Účastník

    Když se tu nakouslo tvoření oběhů, tak názorná ukázka, jak to pak vypadá i s poznámkami pro provoz (toho žlutého pozadí u stanic Praha-Holešovice a Praha hl. n. si nevšímejte; to je pouze vyznačení pro mě, že uvedené stanice nejsou postavené 🙂 )

    Přílohy:
    Musíte být přihlášen pro zobrazení příloh.
    #4787
    b1
    b1
    Účastník

    Takto vypadá třeba můj jízdní řád pro linku 40 v síti Brna.

    Řádky mezi Hanáckou a Komárovem jsou skryty, abych měl lepší přehled o odjezdech a příjezdech na konečnou. Jména zastávek jsou jen symbolická, jak je vidět. Den W znamená „weekend“, kurz (alias pořadí) snad nemusím vysvětlovat, označení nízkopodlažního spoje, dopravce Bors a poznámka o režijní jízdě zpět jsou snad zřejmé. U kurzů 04003 a 04047 jsou vyznačeny časy výjezdů z vozovny (moje označení xv* pro režijní výjezd tak nějak vykrystalizovalo v průběhu času).

    Pro detailisty: kurz 04047 samozřejmě v brněnské MHD neexistoval, ve skutečnosti byl tento odjezd konán kurzem 04801, avšak linku 48 ještě nemám zprovozněnu, takže jsem pro tento odjezd zavedl zvláštní kurz, který bude nahrazen, jakmile zprovozním linku 48.

    Přílohy:
    Musíte být přihlášen pro zobrazení příloh.
    #4863
    b1
    b1
    Účastník

    Nic se tu neděje, tak trochu zpráv ode mě. Pomalu připravuju další vydání sítě fitkivního města Ostrov – provoz je víceméně hotov, jen je potřeba zkontrolovat víkendový provoz, chybí ještě dodělat trochu krajiny a zpracovat jízdní řády tak, aby se daly zveřejnit (což obnáší především pojmenovat spoustu nových zastávek).

    Také to bude zřejmě poslední vydání této sítě pro verzi 3.87, poté bude následovat převedení sítě do verze 3.88 s využitím nových vychytávek. Takže se určitě máte na co těšit. Jen si přejte víc deštivých dnů 🙂

    • This reply was modified 2 roky, 2 měsíce by b1 b1.
    Přílohy:
    Musíte být přihlášen pro zobrazení příloh.
    #4866
    Pan Nikdo 0.
    Pan Nikdo 0.
    Moderátor

    Ale jo, já jsem sem psal. Nikdo neodpovídal.
    Koukám na tvou novou smyčku a nemohu si nevšimnout… Proč jsi nedal taktovací body co nejblíž sjezdové vyhýbce, ať můžeš využít celou kapacitu kolejí?
    Vidím 2 šaliny a oboje to jsou dvojice T3. Máš tam použité i novější vozy, že jo? 🙂
    Jinak graficky velmi pěkné. Krajina okolo tomu dává, já jsem jí u sebe ještě neměl šanci postavit. Přece jen, ve městě o velikosti menší Prahy je to na dýl.
    Ale aspoň mám už nastavené křížení.

    #4867
    b1
    b1
    Účastník

    Protože to nejde a není to potřeba. Dle jízdního řádu nejsou ve smyčce nikdy víc jak dva vozy současně.

    #4868
    Pan Nikdo 0.
    Pan Nikdo 0.
    Moderátor

    Nejde? Jakto? Vždyť taktovací body jdou dát de facto kamkoliv…

    #4869
    Zemi
    Zemi
    Správce

    Odpovím za b1.. Pro taktovací a jiné body včetně zastávek neexistují prvky v oblouku (aspoň do verze 3.88, jak je to ve čtyrce nevím) a když se dobře podíváš, tak mezi body a výhybkou na obrázku jsou už jen oblouky.. Jedna z věcí co by taky stála za vylepšení a nemusela by být nijak náramně složitá.

    #4870
    b1
    b1
    Účastník

    Pan 0.: Kdybych chtěl smyčku s větší kapacitou, tak si ji postavím (viz například smyčku Rožnov v té samé síti).

    A když se dobře podíváš, tak (počítejme soupravy T3, které zabírají 2 prvky) se do smyčky vejde celkem 5 takových souprav, aniž by blokovaly křižovatku (2 soupravy by vyčkávaly ve výstupní zastávce). Pokud by tramvaje měly na odjezd vyčkávat i za sjezdovou výhybkou, pak by to bylo až 8 souprav. Což ale není potřeba, jak jsem psal výše. Mimochodem na vnitřní koleji je taktovací bod, ale není využitý, všechny odjezdy jsou konány přes vnější kolej.

    Zemi: To je jedna z mála věcí, které bych do verze 3.88 převzal z verze 4, klidně jen ty taktovací body.

    #4871
    Pan Nikdo 0.
    Pan Nikdo 0.
    Moderátor

    Zemi (+B1): Aha. Už vím, kde je ten problém. Mou realitou je BAHN 4.00 β4c. 😀 Ano, funkční prvky, libovolně přiřaditelné jsou už (dlouho) realitou. Ani nepamatuji doby, kdy tomu tak nebylo. Teď si jen říkám, že by bylo možná zajímavé moct přiřadit (jisté typy) funkčních prvků (nevyžadujících čekání resp. zastavení a zablokování prvku) na křížení nebo i vyhýbky. Proč ne? Mít na vyhýbce (sjezdové) negativní kontakt na signalizace…? 🙂 Nebo možná i více prvků. Třeba rychlostník s kontaktem na vyhýbce. 🙂 Možná jdu ale příliš daleko.
    B1: Tak tím si jsem jist. 🙂 Já obvykle stavím smyčky naddimenzované, protože když stavím síť, nevím co tam bude stát, jak dlouhé toho bude a kolik toho může být.
    Jo, pro mě 30 m šalina znamená 5 prvků, pokud se nepletu (1000/134 = 7,463 m, to je rovný prvek). Ono to taky hodně záleží na tom, jestli to je šikmý nebo zatáčející prvek, což teda tu délku mění, samozřejmě.
    Btw, ta tvoje síť, je to někde ke stažení? Rád bych se podíval a inspiroval prací mistra v oboru. 🙂

    Nechci znít jako rýpal, ale…zkuste používat verzi 4. Jasně, přechod s existující sítí je pěkná osina v zadku a týden práce, ale myslím, že to celkově přináší jen dobré věci. Přechod je dočasný, něco, co se musí udělat jednou. Nové směry a menší prvky jsou věci, ze kterých můžete těžit pořád. Stejně tak jako nové funkce. Já v něm svou Sokolovskou síť stavím a doopravdy si nedokážu představit, jak bych to řešil, pokud bych neměl k dispozici všech 16 směrů. A bylo tam jen jediné místo, kde bych potřeboval 32 směrů, zato tam je spousta míst, kde jsem využil nějaký z těch přidaných 8 nad rámec těch klasických. Nehledě na funkční vychytávky. Body změny parametrů, přepínací kontakty signalizace, se kterými si budu užívat následující dny tak moc, že (ani nevím co), taktovací body, všechno v zatáčkách. Prostě to tak vyšlo.

    Měl bych ještě dotaz na všechny. Řekněme, že máme síť, kde jsou masivně zastoupeny tramvaje a trolejbusy. Jak vytvořit nějakou pěknou iluzí drátů? Vím, že dráty by vidět nešly, to mi je jasný, ale jejich sloupy rozhodně ano. Doporučení? Link na stažení nějaké uživatelské grafiky?

    • This reply was modified 2 roky, 2 měsíce by Pan Nikdo 0. Pan Nikdo 0..
    #4873
    b1
    b1
    Účastník

    Pan 0: Stručně:

    3.88 je stabilní verze, 4 je beta verze, sám autor Jan Bochmann přiznává, že neví, kterým směrem se definitivně vydat. Oddělení grafických a funkčních prvků má i svoje nevýhody. Velikost políček mi nevadí. Co bych uvítal i ve „trojkové“ verzi jsou ty nové směry.

    Moje síť je ke stažení tady, stačí kliknout nahoře v menu na odkaz Sítě.

    Ve verzi 4 mám rozdělanou jednu menší síť. Pořád mi ale přijde stavba ve verzi 4 pracnější a tím i zdlouhavější.

    Trolejové vedení bys měl mít nainstalováno ve složce s BAHNem v podsložce Examples, jmenuje se Trolleybus nebo nějak podobně.

    • This reply was modified 2 roky, 2 měsíce by b1 b1.
Aktuálně je na stránce zobrazeno 15 příspěvků - 1. až 15. (z celkem 82)

Pokud chcete odpovědět na toto téma, musíte se nejdříve přihlásit.