NFZ Editor

NFZ editor je nástupcem editoru GE. Kompatibilní je s 32 bitovými verzemi MS-Windows. Slouží pro tvorbu a editaci uživatelských vozidel pro BAHN od verze 3.83, kdy došlo ke změně formátu vozidel. Nový formát .nfz umožňuje paletu 16 mil. barev a další pohledy pro jednotlivá vozidla, např. druhý čelní a boční pohled nebo pohled s otevřenými dveřmi. V editoru lze také editovat soubory grafik zoom2 a zoom4.

Práce s programem

Vytvoření vozidla

Pro vytvoření vozidla je nutné nejprve vytvořit soubor a následně sadu, ve kterých jsou vozidla řazena. Každý soubor může obsahovat až 10 sad vozidel. Do každé sady lze pak uložit až 16 vozidel. Teprve po rozkliknutí sady, můžeme vytvořit samotné vozidlo.

Před kreslením je vhodné zadat parametry vozidla. Začněme u rozměrů.. Ty jsou udávané vždy v pixelech, které se automaticky přepočítávají na milimetry. To se hodí v případě, že kreslíte podle nějakého plánku nebo výkresu. Rozměry můžete měnit kdykoli. Ve vlastnostech určujete, zda bude vozidlo jednosměrné, hnací a jestli bude mít grafiku zoom2, případně i zoom4. V poslední záložce pak máte na výběr ze všech pohledů, které může vozidlo navíc obsahovat.

Kreslení

Obrázky, sady vozidel a vozidla mohou být přes schránku přenášeny buď do další instalace programu NFZ nebo do libovolného grafického editoru. Je si však třeba uvědomit, že tímto přenosem budou ztraceny speciální informace programu BAHN, jako je průhlednost, či svítivost barvy (neplatí v rámci kopírování v editoru, např. mezi soubory).

Prostredi-nfz-editoru

Prostředí NFZ Editoru

Nezapomeňte, že BAHN rozeznává několik typů barev, které se liší zejména v noci:

  • Normální – běžná barva
  • Průhledná – barva pozadí, „tváří se zeleně“
  • Poloprůhledná – například sklo
  • Světlo (v noci svítí) – tvale svítí konkrétní barvou, např. signalizace
  • Lampa (v noci bílá) – jakákoli barva v noci svítí bíle, např. reflektor
  • Lampa (v noci červená) – jakákoli barva v noci svítí červeně, např. koncová světla
  • Okno 0 (v noci žlutá) – svítí večer
  • Okno 1 (v noci žlutá) – svítí do půlnoci
  • Okno 2 (v noci žlutá) – svítí celou noc
  • Okno 0 (v noci neonová) – svítí večer
  • Okno 1 (v noci neonová) – svítí do půlnoci
  • Okno 2 (v noci neonová) – svítí celou noc

Při kreslení se můžete vrátit zpět o 7 operací na aktuálním neuloženém vozidle (změn vlastností vozidel se toto netýká).

Funkce editoru

Editor nabízí funkci importu pro starší formáty vozidel .ufg a .uzz. V české verzi jí nalezneme v nabídce „Soubor“ (angl. „File“). Další funkcí je import standartních vozidel BAHNu, tedy těch co můžeme v programu instalovat bez použití externích souborů s vozidly. Tato funkce bohužel pracuje správně pouze s verzemi 3.83, 3.84 a 3.85. Nicméně od verze BAHN 3.87r2, můžete přímo v BAHNu v seznamu (používaných) vlaků využít funkci exportu vozu. Ta vám vytvoří soubor s vozidlem (spolu se soubory grafiky zoom, pokud je obsahuje), který můžete otevřít přímo v editoru. Soubor se ukládá do aktuálního umístění, tj. složka posledně otevíraného souboru sítě.


Autorem editoru je Alexander Konov
Oficiální stránky – www.bahn.mosfont.ru/exe/nfz31.php?en=1

Mohlo by vás zajímat

Napsat komentář