Vytvoření uživatelské krajiny a práce s programem FZGC2

Při vytvoření nové uživatelské krajiny postupujeme stejně jako bychom už krajinu měli hotovou a z výběru jí chtěli vybrat a použít v Bahnu viz Vkládání uživatelských symbolů do BAHNu, jen s tím rozdílem, že do pole název souboru napíšeme název, který chceme použít pro náš nový symbol (i s koncovkou *.uz1) a poté potvrdíme.

Teď už můžeme editovat jednotlivé prvky, které najdeme v nabídce uživatelských krajin (klávesová zkratka U), přímo v Bahnu pomocí integrovaného editoru, a to kliknutím pravým tlačítkem myši a vybráním Upravit grafiku prvku. Po uložení se vytvoří soubor přidělený jednomu prvku s koncovkou *.gz.

Pozn.: Tyto „pracovní soubory“ se nezobrazují ve výběru dostupných uživatelských krajin, pokud je tedy chceme znovu editovat a předtím jsme síť ve které jsme je upravovali neuložili, musíme znovu postupovat podle prvního kroku a napsat název, který jsme použili.

Pokud už jsme dokončili editaci prvků (nemusíme zaplnit celou sadu), je třeba všechny soubory zabalit do jednoho, který už se nám objeví ve výběru dostupných uživatelských krajina a ten má koncovku *.uz. K tomu nám poslouží program FZGC2.

Pozn.: Soubory *.gz a *.uz ještě mají na konci číslo vyjadřující zoom, který obsahuje. Soubor *.uz1 tedy bude obsahovat zoom1 apod.

K čemu program FZGC2 slouží?

Z jednotlivých souborů uživatelských grafik vytvořených v integrovaném editoru (*.gz) vytvoří jeden, který už lze v Bahnu vybrat a použít jako uživatelsky definovanou grafiku.

Postup

Nejdříve si program stáhneme..

V archívu najdeme dvě aplikace fzgc2.exe a fzgc2_23.exe.

  • fzgc2.exe slouží pro symboly vytvořené ve verzi 3.85
  • fzgc2_23.exe slouží pro symboly vytvořené ve verzi 3.86 a výš

Složku s programem doporučuju dát na místo, kam nebude moc dlouhá cesta, nejlépe C:/fzgc2_023 apod. nebo na flashku ať vám to nestraší na disku ;). Do složky s programem pak přesuneme všechny soubory *.gz, které jsme vytvořili.

Nyní spustíme samotný program, ovšem ne přes klasický spouštěč, ale prostřednictvím příkazového řádku, který spustíme přes nabídku start/spustit/cmd nebo u novějších systémů přes start a prohledání programů a souborů kam zadáme co jiného než cmd.

Zobrazí se hlavička a aktuální umístění, toho si však ani tak nemusíme všímat, stačí když budete postupovat podle následujících kroků.

Jako první zadáme cd, písmeno jednotky (disku) a cestu kde máme složku s programem. Bude to tedy vypadat takto: cd C:/fzgc2_023 a potvrdíme enterem.

Teď už můžeme k samotnému procesu, kdy zadáme fzgc2/fzgc2_23 jako aplikaci s kterou chceme pracovat, dále pak příkaz u1/u2/u4 podle toho co chceme zpracovat jestli krajinu se zoom1/zoom2/zoom4, potom tečku, která značí, že jsou soubory v aktuální složce a nakonec název symbolu. Například pro krajinu s názvem stromecek se zoom 1 vytvořenou ve verzi 3.86:
C:/fzgc2_023/fzgc2_23 u1 . stromecek

Pokud jsme vše napsali správně, vyskočí nám zpráva o tom, že program sbalil tolik a tolik souborů. Tím je celý proces u konce, výsledný soubor pak najdeme ve složce programu FZGC2.

Mohlo by vás zajímat

1 Příspěvek

  1. Lukáš Vlasák Vlasák Lukáš napsal:

    prosím přestavěte tramvajovou trať
    MHD-DPMK.NT3 Linka n 3

Napsat komentář