Kreslíme uživatelskou krajinu – Wilsonovo nádraží

Úvodem bych chtěl říci, že v tomto článku nejde tak o to co kreslíme, ale jak to kreslíme, tedy o postup, který je u většiny krajinných symbolů totožný.

Co tedy budeme potřebovat?

  • dostatek podkladů (fotky, plánky)
  • jednoduchý grafický editor (Malování)
  • pomocný prográmek ColorPix (ke stažení zde)
  • čas a trpělivost

1. Začínáme

Máme otevřený grafický editor (v mém případě je to Malování) a po ruce soubory s fotkami. Pozadí zvolíme stejné jako je v BAHNu, tedy zapsáno v RGB 0,112,0.

Ještě než se pustíme do samotného kreslení, chtěl bych nastínit podle následujícícho obrázku, jak odhaduji jednotlivé vzdálenosti. Je to pouze můj odhad, který ve výsledku neodpovídá poměru k vozidlům.

Teď už přichází čas na první krok a to na kreslení půdorysu. Buď podle výše zmíněného postupu nebo podle vlastního, odhadneme vzdálenosti, které vyčteme z fotek a načrtneme půdorys.

2. Stěny

Když už máme půdorys hotový můžeme se vrhnout na základy stěn. Opět odhadneme vzdálenosti a jen protahujeme spodní čáry do výšky. Pro přehlednost kreslíme každou stěnu jinou barvou.

3. Střechy

Potom co dokončíme stěny, nákreslíme základy střech. Pokud máme střechy zkosené, najdeme si její střed a ze středu vedeme čáru o velikosti výše střechy, kterou jsme již odhadli z fotky. Poté stačí spojit konce stěn s vyvýšeným středem střechy.

4. Vybarvování

Nyní už máme to nejtěžší za sebou a čeká nás ta příjemnější část. Stěny a střechy vybarvíme barvami, které získáme z fotek pomocí programu ColorPix. Funguje to tak, že si zobrazíte fotku, otevřete ColorPix a kurzorem najedete na oblast fotky, kde si myslíte, že by mohla být ta ideální barva. Poté stačí zmáčknout enter nebo kliknout v pravém horním rohu na plusko a ColorPix vám zůstane „přišpendlený“ na obrazovce. Vrátíte se tedy do grafického editoru a upravíte barvu tak, že opíšete čísla z řádku RGB.

Když máme ty správné barvy, tak jimi vybarvíme všechny stěny a střechy, bereme ovšem ohled na pozici slunce a tedy i na stínování. To znamená, že každou stranu na kterou slunce nesvítí přímo, vybarvíme o něco tmavší barvou (světelnost snižuji např. o 10).

Teď jsou na řadě okna. Jako pomůcku si můžeme předkreslit různé okapy, římsy apod.

Zároveň přikreslujeme ostatní výrazné části jako jsou třeba věže. Postupujeme stejně jako na začátku. Nejprve si uděláme náčrt, pak teprve vybarvujeme.

5. Detaily

Konečně se dostáváme do fáze, kdy už jen dokreslujeme detaily. Okna uděláme tak, že si je nakreslíme o něco větší, pak je zkopírujeme a zmenšíme na požadované rozměry. Tak to vlastně funguje u všeho.

Podobně jako u stínování stěn, vystínujeme i oblasti, které jsou třeba pod střechou nebo pod výrazně vyčnívající římsou.

Jako poslední kreslíme komíny a střešní okna.

A máme hotovo, tedy ne tak docela, pořád jsme v grafickém editoru a musíme nějak budovu dostat do BAHNu, o tom více zde.

Závěrem

Nakonec bych chtěl říci, že to rozhodně není záležitost jednoho dne, buďte tedy trpěliví a pokud cítíte, že vám od ruky nic nejde, radši to nechte uležet a vraťte se k tomu za nějaký čas.

Mohlo by vás zajímat

1 Příspěvek

  1. b1 b1 napsal:

    Při vybírání barev je opravdu třeba brát v potaz nasvícení, a pokud jsme objekt viděli na živo, tak někdy určit barvu podle sebe.

    S tímto jsem měl problém i u tvorby vozidel, srovnejte například barvy na těchto dvou fotkách stejného vozu:
    http://foto.bmhd.cz/foto.php?9412
    http://foto.bmhd.cz/foto.php?12469

Napsat komentář